۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۵۰۷۱
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

بخشی از معضلات فرهنگی کشور مربوط به کتب کودکان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک با تأکید بر لزوم توجه به کتاب کودکان گفت: محصولات فرهنگی غیر ایرانی در مقوله کودکان ما را احاطه کرده و معضلاتی را برای جامعه و خانواده‌ها ایجاد کرده و اکنون بخشی از معضلات فرهنگی کشور مربوط به کتب کودکان است.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، شامگاه امروز در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اصفهان با اشاره به اهمیت کتابخوانی از نظر قرآن و اسلام گفت: مطالعه کتاب نفس باید در سرلوحه مطالعات قرار بگیرد.

وی در ادامه مطالعه و تفکر در کتاب الله را امری مهم دانست و ابراز داشت: اگر قرار باشد مطالب و فرمایشات ائمه را مورد بررسی قرار دهیم یکی از مسائل اساسی توجه به کتاب الله است و امام صادق(ع) نیز فرمودند که هر مؤمن متقی باید روزی 50 آیه قرآن را تلاوت کرده، در آن اندیشه کند و زندگی خود را به مقتضای آن ببندد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان همه را به مطالعه کتب انسان‌های صادق، مخلص و علاقه مند به نظام دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بستر مطالعه و کتابخوانی را فراهم می‌کند، روزانه باید کتب مختلف از جمله تولیدات نویسندگان ارزشی را مورد مطالعه قرار داد.

وی با اشاره به معضل کمبود کاغذ در بین ناشران افزود: اگر اقتصاد مقاومتی در کشور حاکم شود مؤلفه‌های مشارکت و رشد تولید ملی ارتقا پیدا می‌کند، اکنون 4 الی 5 کارخانه تولید کاغذ در کشور وجود دارد اما نیاز به این محصول بسیار بالا بوده و گرانی کاغذ معضلاتی را به وجود آورده و برنامه گسترش رشد تولید کاغذ برای چاپخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام سالک با بیان این که در حال گذار از سنت به مدرنیته در مسأله چاپ و چاپخانه‌ها هستیم و کمیسیون فرهنگی مجلس از این موضوع غافل نبوده تصریح کرد: مسائلی نظیر بیمه و مالیات نیز ناشران را رنج می‌دهد و باید در همین راستا بخشودگی برای رشد تولید کتاب ایجاد کرده و باید وزارت فرهنگ و ارشاد پای رفع موانع رشد تولید کتاب آید.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایشگاه‌های کتاب در داخل کشور رشد خوب و قابل تقدیری داشته و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز آمادگی هر نوع حمایت از ناشران و تولیدکنندگان کتاب را دارد البته ما این کار را از حیث اعتباری انجام می‌دهیم و تخصیص آن به دولت مربوط بوده که باید انجام دهد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به کتاب کودکان اظهار کرد: محصولات فرهنگی غیر ایرانی در مقوله کودکان ما را احاطه کرده و معضلاتی را برای جامعه و خانواده‌ها ایجاد کرده و اکنون بخشی از معضلات فرهنگی کشور مربوط به کتب کودکان است./1304/202/ب3

 

ارسال نظرات