۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۷۲۲
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

مجهز شدن به فرهنگ قرآنی راه مقابله با نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان این‌که امروز جوانان انقلابی و ارزشی مراقب باشند زیرا تمرکز دشمن در نفوذ فرهنگی، تغییر رفتار است، گفت: نباید اجازه داد که این نفوذ فرهنگی به بهانه‌های مختلف در جامعه محقق شود و یکی از راه‌های مقابله، مجهز شدن به فرهنگ قرآنی است.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح ملی رحله که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از نهادها و سازمان‌های برگزار کننده این طرح ملی، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند موضوع فرهنگ بود.

 

وی افزود: 21 سال پیش رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان و عزیزان فعال فرهنگی و انقلابی جمله‌ای را بیان می‌کنند که شبیه آن را 6 ماه پیش نیز مطرح کردند.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بنده در عرصه فرهنگ احساس نگرانی کرده و دغدغه بسیار دارم دغدغه‌ای که به خاطر آن گاهی انسان نیمه‌شب بیدار شده و به درگاه الهی تضرع ‌کند.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: رهبر معظم انقلابب 6 ماه بعد دوباره فرمودند: ما شاهد این هستیم که به بهانه مذاکرات دشمنان دنبال رخنه فرهنگی در کشور ما هستند.

 

وی بیان داشت: امروز مسؤولان عالی‌رتبه برخی کشورها صریحا بیان کردند که ما دنبال تغییر رفتار مردم ایران هستیم مشاور عالی وزیر امور خارجه می‌گوید ما دنبال براندازی نظام نیستیم دنبال تغییر رفتار نظام و جامعه ایرانی هستیم.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: آنها در تغییر رفتار دنبال تغییر سیرت اسلامی برگرفته از قرآن و عترت هستند و این نوع تغییر رفتار با تغییر نظام تفاوتی ندارد، در این تغییر دشمنان و مخالفان می‌خواهند ما از لوازم حرکت به سوی سعادت دست برداریم.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار داشت: اگر امروز شاهد برخی حرکات در داخل یا خارج به بهانه موضوعات سیاسی یا اقتصادی هستیم برای نفوذ فرهنگی است نفوذ سیاسی و اقتصادی با نفوذ فرهنگی اتفاق می‌افتد، تغییر رفتار و منش جامعه را به سمت رفتار غربی می‌برد در آن زمان نفوذ سیاسی و اقتصادی هم اتفاق می‌افتد.

 

وی گفت: امروز جوانان انقلابی و ارزشی مراقب باشند زیرا تمرکز دشمن در نفوذ فرهنگی تغیر رفتار است نباید اجازه داد که این نفوذ فرهنگی به بهانه‌های مختلف در جامعه محقق شود یکی از راه‌های مقابله مجهز شدن به فرهنگ قرآنی است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: اجرای چنین طرح‌های حفظ قرآن راه مقابله با نفوذ دشمن است اگر ما در جامعه 10 میلیون حافظ داشته باشیم خانواده، شهر و کشور ما قرآنی شده و آن زمان نفوذ فرهنگی غرب مفهومی نخواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی گفت: اگر امروز این حرکت انقلابی نظام مقدس اسلامی در کشورهای مختلف نفوذ پیدا کرده و الگوی جهان شده به خاطر حرکت قرآنی امام راحل بوده است در جوار حرم امام راحل عهد می‌بندیم با سیره ایشان آشنا شده و مروج آن باشیم.

 

وی با اشاره به نامه امام راحل به دختر خود درباره حرکت عرفانی عنوان کرد: امام راحل به دختر خود فرمودند: فرزندم با قرآن این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو و راهی به سوی محبوب باز کن تصور نکن که قرائت تاثیر ندارد این کتاب نامه محبوب است برای تو اگر چه عاشق مفاد آن را نداند شاید که دستت گیرد.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: ما باید در تمام لحظات عمر به شکرانه اینکه قرآن کتاب برنامه زندگی ما است شکر کنیم، قرآن سرچشمه رحمت الهی است که اگر در آن تفکر و تدبر شود انسان را به مقامات بالاتر هدایت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی بیان داشت: کار فرهنگ در کشور به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه در این زمینه به صورت جهادی و جمعی اقدام شود شما حافظان قرآن به شکرانه موفیت در حفظ قرآن تلاش کنید که چند نفر دیگر را تحت آموزش قرار دهید.

 

وی افزود: در قم مرکز تربیت مربی حفظ قرآن برای کسانی که 5 جزء حفظ قرآن انجام دادند وجود دارد که به افرادی که دوره می‌بینند گواهی‌نامه جهت آموزش می‌دهد./807/202/ب1

ارسال نظرات