۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۸۶۳۰۵
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل:

پژوهش، زمینه ساز تعالی حوزه های علمیه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که بهره گیری از پژوهش زمینه ساز تعالی حوزه های علمیه می شود، گفت: طلاب باید حاصل تلاش های علمی خود را در قالب نوشتار قرار دهند.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد اظهار داشت: طلاب باید با روحیه ای ارزنده و عزمی والا در مسیر بهره برداری از سفره علم و معنویت داشته باشند تا بتوانند به مقامی والا دست پیدا کنند.


وی با اشاره به این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومان(ع) زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، بیان داشت: تحقق زندگی ایده آل از منظر اهل بیت(ع) امری ارزنده و والا است که باید در این مسیر گرانقدر کوشا باشیم.


حجت الاسلام تقی پور تصریح کرد: با هر تغییر و تحولی یک سری مسائل لحاظ می شود و مدیریت این مدرسه علمیه را در سال جدید برعهده گرفتم که مدرسه علمیه ای در مازندران با این امکانات و اساتید وجود ندارد.


مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که اساتید بزرگ و مجربی در این مدرسه علمیه وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود به درستی استفاده شود، گفت: اساتید از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند که باید تکریم شایسته ای نسبت به مقام ارزشمند این عزیزان صورت گیرد.


وی با اشاره به این که کارگروه ها و جلسات بسیاری برگزار شد و مطالباتی از طلاب داریم که باید برای اجرای آن کوشا باشند، افزود: اولویت اصلی درس و مباحثه است که نیاز است جلسات درس ها به بهترین نحو ممکن برگزار شود و از همه تلاش خود در این راستا بهره گیری کنیم.


حجت الاسلام تقی پور تصریح کرد: امروز مورد هجمه دشمنان قرار داریم که شبکه های اجتماعی ذهن مردم را درگیر کرد و نیاز است طلاب با داشتن مایه در این فضای مجازی قرار گیرند.


مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که بهره گیری از پژوهش زمینه ساز تعالی حوزه های علمیه می شود، گفت: پ
ژوهش امری مهم و اساسی است که توجه به آن ضرورت دارد و طلاب باید حاصل تلاش های علمی خود را در قالب نوشتار قرار دهند که معاونت آموزش مدرسه علمیه پیگیر این مساله است.


وی با تاکید بر این که بهره گیری از اخلاق و تهذیب مورد توجه طلاب باشد، افزود: ظرفیت های ارزشمندی در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل وجود دارد که باید دستاوردهای خوبی محقق شود تا بتوانیم زمینه رضایت امام عصر(عج) را فراهم کنیم.


حجت الاسلام تقی پور با بیان این که طلاب قدر خود را بدانند و تلاش های علمی و معرفتی شایسته ای را در مسیر ترویج مقام و جایگاه خود صورت دهند، گفت: ظرفیت های والایی در دین مبین اسلام وجود دارد که باید در مسیر گسترش ارزش ها و تعالیم والای دینی کوشا باشیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات