۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۸۷۳۵۸

اخبار کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه، برگزاری گفتمان دینی با محوریت حجاب در گیلانغرب و برگزاری دوره تربیت معلم حفظ قرآن در جوانرود عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جهانگیر کریمی فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسمات هفته دفاع مقدس، ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه تشکیل شد.

 

وی با برشماری روزشمار برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته اعلام کرد: نخستین روز هفته دفاع مقدس «روز صنعت ملی و دفاعی» نام گذاری شده است و در این روز برنامه هایی نظیر رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، اجرای تئاترهای خیابانی، گلباران مزار شهدا و دیگر برنامه های متنوع در نظر گرفته شده است.

 

سرهنگ کریمی روز دوم هفته دفاع مقدس را روز «روحانیت، علم و دانش پژوهی» اعلام کرد و اظهار داشت: این روز به مدارس اختصاص داشته و با برگزاری صبحگاه دانش آموزی آغاز می شود و رزمندگان با حضور در مدارس به روایت خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.

 

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه ادامه داد: در روز سوم عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا و سرکشی از جانبازان دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: بر همین اساس روز چهارم هفته با نام «معنویت زنان، خانواده و سلامت» مزین شده که به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس پرداخته و برنامه های میقات صالحین در این روز اجرا می شود، همچنین در این روز خانواده های محترم به پیاده روی می پردازند.

 

سرهنگ کریمی روز پنجم هفته را روز « دفاع جوانان و پشتیبانی مردم و اصناف» خواند و خاطرنشان کرد: مانور پدافند غیرعامل توسط بسیج کارگری، مسابقات ورزشی و کوه نوردی و بازدید از مراکز صنعتی اهم برنامه های روز پنجم هفته دفاع مقدس هستند.

 

وی به نام گذاری روز ششم با نام روز «ولایتمداری رزمندگان، جهادگران و آزادگان» اشاره کرد و ابراز داشت: در این روز نشست های بصیرتی و سبک زندگی و یادواره شهدا برگزار می شود و همچنین اردوهای زیارتی راهیان نور، ختم قرآن و محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی و تجلیل از بسیجیان از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز هستند.

 

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه بیان داشت: آخرین روز هفته دفاع مقدس روز «وحدت ملی نیروها» نام گرفته است که به تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس و چهره های شاخص بسیجی اختصاص دارد، همچنین در آخرین روز هفته دفاع مقدس کارگاه شعر کودک و نوجوان و نشست هایی برگزار می شود.

 

سرهنگ کریمی در پایان از راه اندازی کمپین «ما همه شیردل هستیم» توسط خواهران خبر داد و یادآور شد: در این کمپین به بررسی زندگینامه شهیدان شیردل و واعظی پرداخته شده و مسابقاتی در همین زمینه توسط بسیج خواهران تدارک دیده شده است.

گفتنی است هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.

 

برگزاری گفتمان دینی با محوریت حجاب و عفاف در گیلانغرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، پیش از ظهر امروز گفتمان دینی با محوریت حجاب و عفاف در حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب برگزار شد.


حجت الاسلام سید سیف الله موسوی مدیر حوزه علمیه مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب با اشاره به برگزاری گفتمان دینی و اثرات آن عنوان داشت: ائمه اطهار علیهم السلام سفارش و تأکید بسیاری در حفظ حجاب و رعایت آن را داشته اند.


حجت الاسلام موسوی بیان داشت: حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است از این رو با حفظ آن دوری از آتش جهنم و خشنودی خداوند متعال نصیب انسان می شود.


مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: باید در اجرایی کردن و تقویت حجاب در جامعه تلاش کرد، دشمنان انقلاب و اسلام با تضعیف حجاب و عفاف سعی در متزلزل کردن پایه های اسلام را دارند.


وی در پایان گفت: با حفظ اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان و رعایت اصول دین می تواند راه نفوذ دشمن را به سوی اعتقادات خود ببندیم و دست آن ها را از ارزش های انقلاب و اسلام کوتاه نماییم.


برگزاری دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم در جوانرود
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم در شهرستان جوانرود برگزار می شود.

 

این دوره با حضور اساتید برجسته استانی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و موسسه نبی اکرم (ص) برگزار می شود و شرکت کنندگان در این دوره موفق به کسب مدرک مربیگری قرآن کریم خواهند شد.

 

تا کنون 50 نفر جهت گذراندن دوره ثبت نام کرده اند و علاقمندان به حضور در این دوره می توانند از دانش و معلومات اساتید برجسته بهره ببرند.

 

لازم به ذکر است افرادی که جهت شرکت در دره ثبت نام کرده اند با گذراندن آزمون و کسب نمره قبولی مجوز شرکت در دوره را کسب می کنند./857/203/ب3

 

ارسال نظرات