۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۸۸۳۸۲

واقعه غدیرخم در آمل بازسازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که همزمان با روز عید غدیرخم این واقعه مهم و ارزشمند توسط هنرمندان آملی بازسازی می شود، گفت: این اقدام هر ساله توسط هنرمندان در آمل صورت می گیرد که با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه است.
غديرخم

محمد محمدی دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که همزمان با روز عید غدیرخم این واقعه مهم و ارزشمند توسط هنرمندان آملی بازسازی می شود، گفت: این اقدام هر ساله توسط هنرمندان در آمل صورت می گیرد که با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه است.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به این که این اقدام فرهنگی به همت سپاه ناحیه آمل و شورای فرهنگ عمومی آمل صورت می گیرد، بیان داشت: بازسازی واقعه غدیر می تواند نقش والایی در راستای تبیین این واقعه مهم و گرانقدر داشته باشد.


محمدی با تاکید بر این که هنرمندان از ظرفیت های ارزشمندی برخودار هستند، خاطرنشان کرد: می توانیم با بهره گیری از هنرمندان و آثار فرهنگی و هنری برای ترویج تعالیم والای دینی و فرهنگ غدیر گام های ارزشمند و متعالی برداریم.


وی تصریح کرد: نسل جوان جامعه نیاز دارد تا با فرهنگ غدیر و این واقعه گرانقدر و ارزشمند آشنا شود که می تواند نقش ارزنده ای در راستای تحقق سعادت و تعالی او داشته باشد.


محمدی با بیان این که در بازسازی واقعه غدیر بیش از دویست نفر از هنرمندان مشارکت دارند، گفت: کاروان غدیر از سپاه ناحیه آمل حرکت خود را در آن روز مهم آغاز می کند و برنامه بازسازی در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) صورت می گیرد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با اشاره به این که تلاش ها و برنامه ریزی های خوبی در راستای برگزاری باشکوه این مراسم انجام شده است، افزود: ضرورت دارد این گونه برنامه های شاخص و اثرگذار فرهنگی به نحوی شایسته برگزار شود تا بتواند بازخورد خوبی در جامعه داشته باشد.


وی با تاکید بر این که دهه ولایت فرصتی ارزنده در راستای تبیین فرهنگ غدیر است، گفت: ظرفیت های ارزشمندی داریم که می توانیم از آن ها در مسیر ترویج ارزش ها و معارف اصیل اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده کنیم.


محمدی ادامه داد: ترویج فرهنگ غدیر امری مهم و اساسی است که ضرورت دارد تلاش ها و اقدامات شایسته ای در راستای ماندگاری این واقعه مهم و گرانقدر صورت گیرد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان این که بهره گیری از فرهنگ غدیر زندگی انسان را در مسیر سعادت و تعالی قرار می دهد، گفت: عید غدیر عید معنویت، رسالت و اکمال دین است و ضرورت دارد در راستای بزرگداشت این ایام نورانی به بهترین نحو ممکن کوشا باشیم.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با اشاره به این که بهره گیری از سیره علوی زندگی انسان را در مسیر ارزش های دینی و نیکی ها قرار می دهد، بیان داشت: وظیفه داریم به عنوان شیعیان امام علی(ع) در راستای بهره گیری از سیره نورانی این امام همام و ترویج فرهنگ غدیر کوشا باشیم./1314/302/ب3

ارسال نظرات