۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۸۸۴۵۶
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

نمایندگان مردم از وابستگی به احزاب پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: نمایندگان نباید وابسته به گروه‌ها و حزب‌ها باشند و نباید برای رسیدن به اهداف خود وارد نظام شوند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره وظایف شورای نگهبان گفت: فرمایشات رهبر برگرفته از آموزه های دینی است و در آیات و روایات داریم که ظلم باقی نمی ماند.

 

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی در راس ظالمان عالم است و ظلم های بسیاری در حق لبنان و غزه کرده اند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: کمتر در تاریخ دیده می شود که چنین ظلم های اتفاق افتاده باشد و آثار تزلزل در رژیم صهیونیستی ظهور پیدا کرده است.

 

معاون تهذیب حوزه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: وظیفه ما دفاع از مظلوم است و باید بدانیم که ظلم هرگز پایدار نخواهد ماند.

 

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: رژیمی که صیانت نیل تا فرات را در سر داشت لبنان و غزه را از دست داده است، پیش بینی رهبر پیش بینی حکیمانه است.

 

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: یکی از وقایع مهمی که از انقلاب تحقق پیدا کرد و ادامه دارد مردم سالاری دینی است.

 

وی در ادامه افزود: مردم در جامعه اسلامی در سرنوشت خود موثر هستند و می توانند رای دهند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شورای نگهبان شرایط  کاندیدان را ارزیابی می کند تا آنها به ولایت فقیه و دین تعهد داشته باشند و نمایندگان دلسوز جامعه و مردم انتخاب می کند.

 

معاون تهذیب حوزوی تاکید کرد: نمایندگان نباید وابسته به گروه‌ها و حزب‌ها باشند و نباید برای رسیدن به اهداف خود وارد نظام شوند.

 

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: در بیشتر نظام ها سیستم نظارتی وجود دارد در ایران هم این وظیفه بر عهده شورای نگهبان است و شورای نگهبان واجدین صلاحیت برای انتخابات را تعیین می کند.

 

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که شورای نگهبان تا پایان انتخابات نظارت دارد ابراز کرد: اگر ظلمی بخواهد در روند انتخابات صورت گیرد شورای نگهبان به مراکز مربوطه اعلام می کند تا جلوی تخلفات گرفته شود.

 

وی در ادمه بیان داشت: بعضی از نمایندگان سنگ مردم را به سینه نمی زنند و دغدغه شان خودشان هستند و با اسراف و دادن ولیمه سعی در برگزیده شدن دارند.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: شورای نگهبان از فقها و علما تشکیل شده است و آنها دین خود را به دنیا نمی فروشند و کسانی که دست دوستی به دشمنان نظام اسلامی داده‌اند از آنها ایراد می گیرند.

 

معاون تهذیب حوزه با بیان این‌که شورای نگهبان همیشه مورد حمله هجمه دشمنان بوده است تاکید کرد: تقویت روحیه انقلابی از پیام های دین است.

 

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: ما باید اهل دین و قرآن باشیم چون قرآن ایستادگی در برابر ظلم را به ما سفارش کرده است و میفرماید با مومنان با مهربانی و با دشمنان با شدت مبارزه کنید.

 

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: پیام آیات الهی این است که به پناه جویان و مستمندان لبیک بگویید و از آنها حمایت کنید چون آنها گرفتار جنگ شده‌اند.

 

وی با بیان این‌که پیامبر بزرگ اسلام یک انقلابی بودند خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) فرمانده جنگ بر علیه منافقان بودند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وظیفه حوزه های علمیه در حمایت از شورای نگهبان ازسایر مردم بیشتر است چون آنها ادعای اداره جامعه را دارند و باید روحیه انقلابی را در خود تقویت کنند.

 

معاون تهذیب حوزه در پایان گفت: طلبه ها و اساتید حوزه های علمیه باید انقلابی باشند و هر جا روحانیون حضور دارند باید ظلم ستیزی در راس گفته های آنها باشد تا وظیفه الهی که بر عهده دارند به درستی انجام شود./838/303/ب3

ارسال نظرات