۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۶۹۱
دبیر جشنواره شعر اشراق خبر داد؛

فعالیت 3 هزار طلبه شاعر در کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام حسینی گفت: در حوزه‏های سراسر کشور حدود 3 هزار شاعر طلبه وجود دارد که پیش بینی می‏شود با احتساب شاعران طلبه غیر ایرانی امسال حدود 5 هزار شاعر حوزوی شناسایی شود.
عبدالله حسيني شاعر

حجت‏الاسلام سید عبدالله حسینی، دبیر انجمن شعرطلاب اشراق، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در توضیح رویکرد و محتوای این جشنواره گفت: هدف از این جشنواره کشف استعدادهای ادبی طلاب حوزه‏های علمیه جهان اسلام است که برای رسیدن به این هدف مراحل بسیار دشوار و گسترده‏ای طی شده است.

 

وی ادامه داد: از برنامه های مهم مجمع شعر طلاب اجتماع شاعران طلاب در طول سال و برگزاری مجمع شعر و ارائه آنها به یکدیگر است که جشنواره سالانه آن و به طور عموم در جشنواره سالانه اشراق رخ می‏دهد.

 

دبیر جشنواره شعر اشراق ابراز داشت: محتوای این جشنواره محدود به موضوع خاصی نشده است اما موضوعاتی که جهان اسلام درگیر آنها است از جمله تروریسم، تشیع انگلیسی، اسلام هراسی در غرب، وحدت شیعه و سنی و اهتمام عمومی مسلمانان به مبارزه علیه استکبار جهانی از موضوعات مورد تأکید این جشنواره است.

 

وی اظهار داشت: در جشنواره‏های گذشته حدود 3 هزار طلبه شاعر ایرانی شناسایی شده است که پیش‏بینی می‏شود این آمار با احتساب طلاب شاعر غیر ایرانی به 5 هزار نفر برسد. 

 

حجت‏الاسلام حسینی به بیان تاریخچه این مجمع پرداخت و ابراز داشت: از سال 68 که اولین کنگره سراسری شعر حوزه برگزار شد و بعدها با نام شعر و قصه طلاب راه خود را ادامه داد امروز با نام اشراق مشهور است که در آن هر ساله برنامه‏های متنوعی برای آموزش طلاب انجام شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته بعد از پایان جشنواره‏، یک اثر از مجموعه شعرهای قرائت شده در جشنواره در کتابی به چاپ رسیده است که تا امروز 22 جلد از آنها به چاپ رسیده است.

 

وی در پایان گفت: همه طلاب و روحانیون که قصد دارند با مجمع شعر طلاب آشنا شوند می‏توانند به وبگاه www.eshragh.info مراجعه کنند و برای ارسال اشعار خود به صندوق الکترونیکی  sher@eshragh.infoاشعار خود را ارسال کنند./1329/ت301/س

ارسال نظرات