۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۹۰۱۴۰
کارشناس مذهبی:

پرداخت خمس به زندگی انسان برکت می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این‌که اگر ما سرچشمه‌های برکت را پیدا کنیم و به آن پیوند بزنیم زندگی ما با برکت می‌شود، گفت: پرداخت خمس به زندگی انسان برکت می‌دهد.
خمس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام ولی کریمی کارشناس مذهبی ظهر امروز در مسجد توحید با اشاره به این‌که مومن برای مومن سرشار از خیر و برکت است، گفت: یکی از عوامل برکت داشتن دوستان خوب است، وقتی دو تا مومن بهم می‌رسند برکت دو برابر می‌شود.

 

وی افزود: در روایات آمده هنگامی که دو مومن با هم دست می‌دهند تا زمانی که دستشان در دست هم است گناهانشان همانند برگ پاییزی ریخته می‌شود، از این رو از مومن به حجت خدا تعبیر شده است.

 

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اینکه ما در افراد عادی و بسیاری از علما هم داشته‌ایم که زندگی‌ای پر از برکت و رحمت داشته‌اند، عنوان کرد: در سوره مریم نیز اشاره شده است که ایشان از خداوند می‌خواهند که مرا هر کجا که هستم با برکت قرار بده، از این رو ما هم می‌توانیم این دعا را از درگاه الهی داشته باشیم.

 

وقتی مومنی به قبرستان می‌رود خداوند عذاب را از مرده‌ها برمی‌دارد

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که وقتی مومنی به قبرستان می‌رود خداوند عذاب را از مرده‌ها برمی‌دارد، اظهار کرد: وقتی مومن در زمینی قدم می‌گذارد هفت طبقه آن زمین پاک می‌شود، یعنی مومن به قدری ارزشمند است که جایی قدم نمی‌گذارد مگر این‌که خدا به‌خاطر او زمین را تطهیر می‌کند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت و جایگاه مومنان خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت به آیت‌الله مسعودی مدیر حرم فرموده بودند که به خادم‌ها بگویید که خیلی مودبانه با زوار برخورد کنند چراکه اینجا محل نزول و صعود ملائکه است این نشانه‌ها همه به برکت این بانوی باکرامت است.

 

حجت‌الاسلام کریمی با بیان این‌که اگر ما سرچشمه‌های برکت را پیدا کنیم و به آن پیوند بزنیم زندگی ما با برکت می‌شود، گفت: در کنار مسجد شجره چاه‌هایی است که حضرت امیر حفره کرده‌اند و هنوز در آن خیر و برکت خوابیده است یا ساره همسر حضرت ابراهیم هفت بار صفا و مروه را رفته و برگشته و دید که زیر پای حضرت اسماعیل آب زمزم فوران زده است هر روز چندین هزار تن آب زمزم از مکه به مدینه می‌آورند و به زوار مدینه می‌دهند و زائران به کشورهای مختلف می‌برند این چشمه در یک محل خشک و بی‌آب وجود دارد و عجیب است که این چشمه خشک نمی‌شود.

 

هیچ کتابی به اندازه مفاتیح‌الجنان چاپ نشده است

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مفاتیح الجنان کتابی است که پا به پای قرآن چاپ می‌شود، عنوان کرد: شیخ عباس قمی حدود صدکتاب تالیف کرده است و تمام کشورهای شیعه‌نشین از این کتاب استفاده می‌کنند، از آنجا که کتاب دعاهای جامع‌تر هم وجود دارد اما برکت خاصی که در مفاتیح الجنان وجود دارد در دیگر کتاب‌های ایشان نیست از صدراسلام تاکنون کتاب‌های زیادی نوشته شده است اما هیچ کتابی به اندازه مفاتیح‌الجنان چاپ نشده است که بسیاری از مبلغین از کتاب‌های ایشان استفاده می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: آقای شیخ عباس قمی بعد از جمع‌آوری دعاها، کتاب مفاتیح‌الجنان را به محضر حضرت فاطمه(س) هدیه می‌کند و این موجب خیر کثیر در زندگی این شیخ بزرگوار شده است.

 

حجت الاسلام کریمی در پایان با بیان اینکه پرداخت خمس خود برکات زیادی در زندگی خواهد داشت، ابراز کرد: پیش از انقلاب افراد گرفتار، زیاد به بزرگان و علما مراجعه می‌کردند و با پرداخت مبلغ کمی خمس زندگی خودشان را پر از برکت کرده و خانواده خود را بیمه می‌کردند این مبلغ  اگرچه کم بود، اما خیلی با برکتی که داشت مشکلات زیادی را حل می‌کرد بعضی از خمس‌ها بسیار پربرکت است و گره‌ها را باز می‌کند بعضی صفات، اخلاق، خیر رساندن و احسان به درماندگان، برکت عجیبی به مال و عمر انسان می دهد./955/202/ب3

ارسال نظرات