۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۲۲۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

عید قربان روز اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که عید قربان روز اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان است، گفت: مردم جهان با بزرگداشتن این روز در ماه ذی‌الحجه یکپارچگی و ایمان خود را به جهانیان نشان می‌دهند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار داشت: ترجمه کلمه عید به معنای بازگشت است و همان‌گونه که انسان در عید فطر پس از یک ماه بندگی به فطرت ذاتی خود باز‌ می‌گردد، عید قربان نیز به معنای بازگشت به ارزش‌های توحیدی و وحدانیت است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که عید قربان فرصتی مغتنم برای شناخت ارزش‌های دینی، انسانی و فضایل و عقاید خویش است، افزود: باید در این روز به زندگی و گذشته خود بازنگری کنیم و ببینیم تا چه اندازه از دستورات خداوند و قرآن در مراحل مختلف زندگی پیروی کردیم.

 

حجت الاسلام علیزاده عید سعید قربان را یادآور خاطره حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش حضرت اسماعیل (ع) در سرزمین منا دانست و تصریح کرد: فداکاری، ایثار و روشن شدن راز و رمز امتحان و ابتلا از آموزه‌های عید سعید قربان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که عید قربان پیامی بزرگ برای مردم جهان دارد و آن سرسپردگی و بندگی ایزد لایزال است، تصریح کرد: عید قربان روز ذبح تعلقات دنیوی و هواهای نفسانی است و انجام فرائض الهی در این روز، قلب‌ها را التیام می‌بخشد و انسان را به قرب الهی نزدیک تر می‌کند.

 

وی با بیان این که عید قربان عید نشان دادن اخلاص و بندگی خداوند است، افزود: عید قربان، عید غلبه بر نفس و اوج بندگی قربانی رمز فداکاری و ازخودگذشتگی و دادن جان در راه محبوب و حد نهایی تسلیم در برابر معبود است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، عید قربان را روز جداشدن بندگان از تعلقات دنیوی دانست و خاطرنشان کرد: این روز بزرگ روز بیان اخلاص و بندگی مسلمانان است.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) باید الگوی مردم جهان قرار گیرند، زیرا پس از شنیدن حکم الهی پدر بدون درنگ از پسر خود و پسر  نیز از جان خود گذشت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که این روز بزرگ، روز اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان است، گفت: مردم جهان با بزرگداشتن این روز در ماه ذی‌الحجه یکپارچگی و ایمان خود را به جهانیان نشان می‌دهن

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشورمان در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: نماز عید قربان در ساعت 7:30 صبح روز 2 مهر در 55 بقعه و امامزاده شاخص استان مازندران اقامه می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز ارزشمند عرفه اشاره کرد و با بیان این که عرفه فرصتی مناسب برای پاکسازی بشر از گناه دانست و اظهار کرد: با برگزاری دعای عرفه انسان به درجه‌‎های بالای بندگی در نزد پروردگارش می‌رسد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به برگزاری دعای عرفه در 130 بقعه و امامزاده استان مازندران اشاره کرد و افزود: روز عرفه یک فرصت برای پاک‌سازی قلب و جان انسان به شمار می‌آید و امیدوارم تا همگی مورد عفو و مغفرت خداوند متعال واقع شویم./950/202/ب3

ارسال نظرات