۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۰۸۵۲
کارشناس مسائل اجتماعی:

بی لیاقتی سعودی ها در اداره کردن خانه خدا کاملاً مشهود است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل اجتماعی با بیان این که بی لیاقتی سعودی ها در اداره کردن خانه خدا و مناسک حج در حادثه منا کاملاً مشهود شد، گفت: این کشور باید به کشورهای داغدار به خاطر این بی کفایتی پاسخ گو باشد.
حجت الاسلام مهدي گرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه شب گذشته، در خیابان آل خجند، با اشاره به روایات اهل بیت راجع به اختیار انسان ها، گفت: انتخاب راه با خود انسان است ولی سرنوشت کار به دست خداوند رقم می خورد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا انسان مجبور است یا مختار، افزود: یکی از مباحث بسیار عمیق و مشکل، مبحث جبر و اختیار است و چیزی که ما می دانیم این است که انسان نه مجبور مطلق است و نه مختار مطلق.

 

حجت الاسلام گرجی با ابراز تأسف به خاطر عدم استفاده برخی از مردم از کتب روایی، افزود: برخی از کتب روایی مثل نهج البلاغة امیرمؤمنان(ع)، الماس هایی گران‌بها هستند که می توانند در بیشتر مباحث، پاسخ گوی سؤالات بشر باشند.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) که می فرمایند، «در انجام کارهایم متوجه شدم اراده‌ای فوق اراده من تصمیم نهایی را می گیرد»، ابراز داشت: ما فقط مأمور به انجام وظیفه هستیم و تعیین سرنوشت مسائل از عهده ما خارج است.

 

حجت الاسلام گرجی در ادامه گفت: نقش تربیتی که استاد بر روی دانشجو می گذارد، کاملاً اثبات شده است و به همین دلیل خداوند برکت علم را، در قدرشناسی از استاد قرار داده است.

 

کارشناس مذهبی رادیو و تلویزیون بیان داشت: مادر و پدر در تربیت فرزندان خود، نقش اصلی را بازی می کنند و اگر رفتار ناصحیحی از فرزندان خود مشاهده می‌کنند، باید بدانند مقصر اصلی خودشان هستند.

 

وی افزود: پدر و مادر برای متواضع کردن فرزندان خود، باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند، چرا که بیشتر مشکلاتی که دامن گیر فرزندانشان می شود، به خاطر وجود غرور است.

 

حجت الاسلام گرجی ابراز داشت: نقش تربیتی مادران از پدران بیشتر و حساس تر است، چرا که مادران بیشتر از پدران با احساسات فرزندان خود عجین هستند و زمان بیشتری را در کنار فرزندان خود سپری می کنند.

 

وی در پایان با عرض تسلیت به مناسبت فاجعه ای که در منا رخ داد، گفت: بی لیاقتی سعودی ها در اداره کردن خانه خدا و مناسک حج این جا کاملاً مشهود شد و این کشور باید به کشورهای داغدار به خاطر این بی کفایتی پاسخ گو باشد./867/202/ب2

ارسال نظرات