۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۹۱۳۸۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اتفاقات ناگوار مراسم حج امسال موجب بیداری جهان اسلام خواهد شد/ حوادث مکه نتیجه بی‌کفایتی آل سعود

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: به یقین این وقایع و اتفاقات ناگوار مراسم امسال حج موجب بیداری جهان اسلام در راستای رسوا کردن چهره خبیث و کثیف آل سعود و وهابیت خواهد شد و ماهیت فکری آن ها را به همگان نشان خواهد داد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در جلسه شورای اداری این استان، با اشاره به فاجعه بزرگ منا و تسلیت این حادثه غمبار به خانواده جان باختگان و عموم ملت ایران از خداوند متعال علو درجات را برای جان باختگان این حادثه خواستار شد.

 

وی وقوع دو فاجعه بزرگ در سال ‌جاری در مراسم حج را ناشی از بی ‌کفایتی و بی ‌تدبیری خاندان آل سعود در اداره موسم حج دانست.

 

امام جمعه شهرکرد با طرح این سؤال که چرا جهان اسلام در برابر این همه فاجعه بزرگ به خروش نمی ‌آید؟ تصریح کرد: جای حیرت و سؤال است که چرا جهان اسلام در برابر این همه ضایعه‌‌ای که خاندان آل ‌سعود در سال‌‌های متعدد در حق مسلمانان روا داشته سکوت کرده و به خروش نمی ‌آید و حق مسلم خود را از آ‌ن‌ها نمی ‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که بیت الله ‌الحرام متعلق به همه مسلمانان جهان است، تأکید کرد: متأسفانه جهان اسلام دستخوش بازیگری‌ های سیاسی و سرگرم مسائل حاشیه ‌ای شده و اصول مهم و حیاتی را فراموش کرده و همین مسأله موجب بروز این همه ضایعه و خسارت شده است.

 

این مقام مسؤول افزود: به یقین این وقایع و اتفاقات ناگوار مراسم امسال حج موجب بیداری جهان اسلام در راستای رسوا کردن چهره خبیث و کثیف آل سعود و وهابیت خواهد شد و ماهیت فکری آن ها را به همگان نشان خواهد داد.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به برگزاری کنگره دو هزار و 400 شهید استان اشاره و از آن به عنوان یک حرکت فرهنگی بزرگ در استان یاد کرد و گفت: بیش از دو سال است که برای برگزاری این کنگره عظیم برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: با کار جدی در این زمینه وارد مراحل جدیدی شدیم و در این راستا همه استان درگیر کار بوده و روز به روز شاهد حرکت ‌های مجدانه برای این مورد هستیم و کار در فضای شهدایی و جهادی در حال پیگیری است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که اجرای کنگره باید حال و هوای شهید و شهادت به خود گیرد و این حال و هوا در استان هم در استان خود را نشان دهد، ابراز داشت: متأسفانه تا امروز آن گونه که باید فضای استان حال و هوای دوران دفاع مقدس به خود نگرفته است که در این زمینه هم باید با جدیت تمام وارد میدان شوند.

 

وی از مسؤولان خواست از همین الان فکر و ذکر خود را درگیر کنگره سازند تا رنگ و جلای کنگره در اصناف، مساجد و دیگر جاهای استان نیز نمود بیشتری پیدا کند و بیشتر به چشم آید.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، رضایت خانواده ‌های شهدا و ادای حق خون شهدا را از مهم‌ترین اهداف کنگره عنوان و افزود: باید توجه شود که این موارد در برگزاری کنگره به خوبی رعایت شود./9457/202/ب2

ارسال نظرات