۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۹۱۸۴۱
کارشناس مسائل مذهبی:

زیارت جامعه کبیره معیاری در دین و امام شناسی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی در قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه زیارت جامعه کبیره، گفت: تنها اهل بیت(ع) معیار و میزان هستند،‌ زیارت جامعه کبیره نیز چنین نقشی را دارد، در واقع یک میزان و ترازو است که هر کسی می‌خواهد راجع به امام شناسی سخنی بگوید می‌تواند از آن استفاده کند.
حجت الاسلام ولي کريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام ولی کریمی کارشناس مسائل مذهبی،‌ ظهر امروز در مسجد توحید قزوین با اشاره به ولادت امام هادی(ع) گفت: از عید قربان تا عید غدیر را دهه امامت نامیده‌اند، نیمه ذی الحجه نیز ولادت امام هادی(ع) است.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: یکی از بهترین یادگاری‌های امام هادی(ع) زیارت جامعه کبیره است که زیارتی استثنایی در میان زیارت‌های ماست و اگر همه دعا‌ها را جستجو کنیم چیزی به عظمت زیارت جامعه کبیره پیدا نخواهیم کرد.

 

وی با بیان این‌که حدود 300 ویژگی برای امام در این زیارت بیان شده است عنوان کرد:‌ از نظر فصاحت و بلاغت زیارتی مانند زیارت جامعه کبیره وجود ندارد،‌ بعضی از علما و بزرگان گفته‌اند که این زیارت برای این بوجود آمده که عقاید ما را اصلاح کند، معیار و ملاک برای شناختن امام این زیارت است.

 

حجت الاسلام کریمی با شاره به سخنی  از امام هادی(ع) بیان داشت:‌ امام هادی(ع) فرموده‌اند؛‌ بترس از آدمی که خودش برای خودش قیمت ندارد، باید از  آن کسی که حس‏ کرامت نفس، این سرمایه عظیم را از دست داده است ترسید.

 

این کارشناس حوزوی تاکیدکرد: یکی از امتیازات حضرت عبدالعظیم حسنی این بود که در دوران امام هادی (ع) به محضر ایشان رسید و دین خود را به امام عرضه کرد و یک یک اعتقادات خود را در محضر امام هادی (ع) بر شمرد، ما نیز باید دین خود را به معارفی که از اهل بیت (ع) به ما رسیده است عرضه کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی درپایان با اشاره به اهمیت و جایگاه زیارت جامعه کبیره گفت: تنها اهل بیت(ع) معیار و میزان هستند،‌ زیارت جامعه کبیره نیز چنین نقشی را دارد، در واقع یک میزان و ترازو است که هر کسی می‌خواهد راجع به امام شناسی سخنی بگوید می‌تواند از آن استفاده کند./873/202/ب3

ارسال نظرات