۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۹۱۸۸۱
با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی؛

سایت رایانه‌ای مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ سایت تحقیقاتی و رایانه‌ای مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز در فضائی بالغ بر 60 متر به دست حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران افتتاح شد.
افتتاح سايت رايانه‌اي مدرسه اميرالمؤمنين(ع) افتتاح سايت رايانه‌اي مدرسه اميرالمؤمنين(ع) افتتاح سايت رايانه‌اي مدرسه اميرالمؤمنين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سایت تحقیقاتی و رایانه‌ای مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز در فضائی بالغ بر 60 متر به دست حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران افتتاح شد.


حجت الاسلام صدیقی در این مراسم با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه، تصریح کرد: بهره گیری از ابزار های جدید رایانه‌ای و نرم افزارهای مخصوص حوزوی می تواند در تسریع و گسترش تحقیقات و پژوهش های حوزوی مؤثر باشد.


وی توجه عمیق به موضوعات و مسائل روز در پژوهش های حوزوی و توجه به مطالبات رهبر انقلاب، ابراز داشت: پژوهش سنت گذشتگان  و علمای سلف در حوزه های علمیه شیعی بوده است، این مهم باید مناسب با شرایط روز احیاء گردد.

 

بنا براین گزارش این سایت رایانه‌ای با همت طلاب این مدرسه علمیه راه اندازی و آماده بهره برداری تحقیقاتی طلاب است.


این سایت رایانه‌ای با تلاش و همت طلاب و متخصیصین رایانه‌ای این مدرسه علمیه راه‌اندازی شده است و از امکانات شبکه‌ای، اینترنت و ارتباط شبکه‌ای چاپگر برای سهولت استفاده از امکانات در بستر شبکه طرح ریزی و راه اندازی شده است.

 این سایت رایانه‌ای متشکل از 10 رایانه متصل به شبکه و اینترنت و مشتمل بر نرم افزاری های رایانه‌ای تحقیقاتی، بانک کتاب رایانه‌ای، نرم افزاری های تحقیقاتی حوزوی نور و نرم افزارهای جانبی مورد نیاز تحقیقات و پژوهش های رایانه‌ای است.


این سایت رایانه‌ای پیگر بیانات رهبری در اهمیت پژوهش و تحقیق در حوزه های علمیه و با هدف تسریع و آسانی دسترسی به منابع دینی و قرآن و همچنین در جهت گسترش دانش رایانه‌ای طلاب با محوریت تحقیق و پژوهش طرح ریزی و آماده شده است.


هدف از راه اندازی این سایت رایانه‌ای سهولت و تسریع امر تحقیق و پژوهش در منابع و موضوعات حوزوی است، آسانی دسترسی به منابع الکترونیکی کتب حوزوی و محور، کتب مرجع و کتب مختلف تفسیری، روایی، فقهی، اصولی و فلسفی از دیگر اهداف راه اندازی این سایت رایانه‌ای است.


گفتنی است، مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز با 4 پایه تحصیلی از جمله مدارس علمیه سطح تبریز است، این مدرسه علمیه بزرگ‌ترین مدرسه اختصاصی سطح یک حوزه علمیه تبریز است./854/203/ب2

ارسال نظرات