۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۱۹۲۴
استاد حوزه علمیه سنقر:

انس با ولایت فقیه سبب امنیت و آرامش در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه سنقر گفت: باید تلاش کنیم که وجود ولایت فقیه را در بین نهادهای جامعه تقویت کنیم زیرا انس با ولایت فقیه و استحکام آن امنیت و آرامش را به جامعه هدیه خواهد داد.
غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، زیارت جامعه کبیره شامگاه گذشته در حوزه علمیه شهرستان سنقر با حضور طلاب، روحانیان و اساتید حوزه علمیه قرائت شد.


حجت الاسلام حسین کرمی استاد حوزه علمیه شهرستان سنقر با تفسیر فرازهایی از زیارت جامعه کبیره بیان داشت: زیارت جامعه کبیره از فضایل بسیار والایی برخوردار می باشد و فضایل امیرالمؤمنین (ع) را ذکر می کند.


وی در ادامه با بیان اهمیت ولایت فقیه افزود: تلاش کنیم که وجود ولایت فقیه را در بین نهادهای جامعه تقویت کنیم زیرا انس با ولایت فقیه و استحکام آن امنیت و آرامش را به جامعه هدیه خواهد داد.


استاد حوزه علمیه با تبریک به مناسبت عید غدیر ابراز کرد: معرفی و شناساندن این عید بزرگ به جوانان و نوجوانان و پیوند آن ها با ولایت فقیه یقینأ فرهنگ اسلامی و دینی را در آن ها نهادینه می کند.


حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: اعمال غدیر در جوامع اسلامی، قطعأ از بسیاری از اختلافات و دودستگی ها جلوگیری می کرد و تمامی مسلمانان به سعادت می رساند.


وی به نقش تربیتی و دینی امامان و انبیاء خداوند اشاره و ابراز کرد: بشر برای اینکه سعادت و آخرت خود را به نحوی مطلوب رقم بزند باید زندگی ائمه اطهار(ع) را الگو خود قرار دهند و مسیرشان را از مسیر امامان و انبیاء الهی جدا نسازند.


استاد حوزه علمیه یادآور شد: خداوند متعال به واسطه فرستادگان و انبیاء خود مسیر قرب الهی را به بندگانش نشان داده است بنابراین باید سرنوشت خود را به ائمه اطهار (ع) گره زد و هر کس که این مهم را عملی کرد قطعأ عاقبت بخیری شامل حالش می شود.


حجت الاسلام کرمی در پایان عنوان داشت: افراد با تقویت بصیرت و آگاهی، ایمان قلبی به خداوند و انبیاء و امامان و باور داشتن جهان پس از مرگ می تواند خود را از منجلاب گناه و فساد دور نگاه دارد و ماندگار و ابدی شود.


لازم به ذکر است زیارت جامعه کبیره توسط حجت الاسلام سید رسول اسماعیلی معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان سنقر قرائت شد./857/203/ب3

ارسال نظرات