۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۹۶۲
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری جشن های عید غدیر در 200 مؤسسه قرآنی

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که 200 مدرسه قرآن و عترت استان جشن های مردمی غدیر را برگزار می کنند، گفت: جشن های غدیر به صورت ویژه هم در شهرستان ها و مؤسسات حاشیه شهر مشهد برگزار می‌شود.
عيد غدير

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه ها و جشن های عید غدیر گفت: 200 مدرسه قرآن و عترت استان جشن های مردمی غدیر را برگزار می کنند.

 

وی با بیان این که جشن های غدیر به صورت ویژه هم در شهرستان ها و مؤسسات حاشیه شهر مشهد برگزار می شود، افزود: مؤسسه قرآن و عترت زلال نور در تربت حیدریه، قمر بنی هاشم در نیشابور، صراط نور در سبزوار، صراط در مشهد و بوستان وحی طاها در حاشیه شهر مشهد از جمله این مؤسسات هستند.

 

وی با بیان این که در معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پیگیری ها به گونه ای صورت می گیرد که نگاه به برگزاری این جشن ها دولتی نباشد، خاطر نشان کرد: وقتی که این مراسمات به صورت خودجوش و مردمی برگزار شود، با آسیب های کمتری مواجه هستند.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اگر قرآن دولتی شود، مناسب نیست و اگر دولت قرآنی باشد و تصمیم گیری ها براساس سبک زندگی قرآنی باشد این موضوع خیلی خوب است.

 

واگذاری بخش داستان و شعر جشنواره ملی آیات به مشهد

وی در ادامه درباره دیگر برنامه های قرآنی این نهاد و تأکید بر این موضوع که مشهد قطب قرآنی کشور است، عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره ملی آیات بخش داستان و شعر این جشنوارهها را به مشهد واگذار کرده است.

 

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان این که هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادهای برتر در زمینه داستان و شعر قرآنی، آشنایی نسل جدید با فرهنگ اسلامی و ایجاد تعامل با جهان اسلام و استعدادهای این حوزه است، اظهار کرد: از دیگر اهداف این دو جشنواره می‌توان به توجه اندیشمندان و اهالی شعر و ادب به ظرفیت داستانی قرآن کریم، تاکید بر جذابیتها و ظرفیتهای قرآن کریم و اسلام ناب محمدی در حوزه داستان و شعر عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این که جشنواره شعر در دو قالب کلاسیک و آزاد برگزار میشود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در محورهای نیایش و توحید در قرآن، معاد و تجسم اعمال در قرآن، توصیف قرآن با الهام از آیات قرآنی، بیان مفاهیم قرآنی در قالب شعر با توجه به نیازهای روز جامعه از جمله سبک زندگی قرآنی، ترویج فرهنگ نماز، آزادگی و عدالت خواهی آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در رابطه با جشنواره داستان اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش آزاد با محوریت مفاهیم قرآنی و در بخش ویژه برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: بخش آزاد جشنواره داستان کوتاه شامل بیان مفاهیم و مضامین قرآنی در داستان با توجه به نیازهای روز جامعه از جمله  سبک زندگی قرآنی، ترویج فرهنگ نماز، معاد و تجسم اعمال، آزادگی، عدالت خواهی، مثبتاندیشی، ظلم و مصادیق آن، اعتدال و میانهروی، کسب روزی حلال، همسرداری و تمثیلهای قرآنی می‌شود.

 

20 دی مهلت ارسال آثار

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان این که در بخش ویژه، داستانهایی که به موضوع سوره یاسین بپردازند، حضور می‌یابند، ادامه داد: علاقه‌مندان باید توجه داشته باشند داستان‌هایی که برای این جشنواره ارسال می‌کنند نباید در بعد شخصیت‌پردازی، فضاسازی و حادثه‌پردازی منافاتی با شأن آیات قرآنی داشته باشند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که ذکر آیاتی که اثر بر مبنای آن نوشته شده در ابتدای اثر الزامی است، عنوان کرد: اثر ارسالی نباید در جایی چاپ و یا برای جشنواره‌ای ارسال شده باشد، همچنین شرکت کنندگان محدودیت سنی ندارند و میتوانند حداکثر پنج اثر به هر دو جشنواره ارسال کنند.

 

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 20 دی ماه به دبیرخانه این جشنواره به نشانی خراسان رضوی، مشهد، خیابان احمدآباد، انتهای پاستور 9، بین ابومسلم 11و 13، پلاک 113 واحد یک ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 051 38493574 تماس گیرند./934/302/ب3

ارسال نظرات