۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۲۰۰۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز بزرگترین رویداد فرهنگی شمال‌غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشکاه کتاب تبریز بعد از نمایشگاه تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب کشور محسوب می شود.
علي‌اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: امسال نمایشگاه کتاب تبریز شرایط بسیار ویژه‌ای دارد و قرار است اتفاق های مهمی را شاهد باشیم.


وی با بیان این‌که ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای اولین بار در تبریز همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز هستیم که علاقه‌مندان خاص خود را دارد، چنانکه سال گذشته نیز با استقبال مطلوب مخاطبان همراه بود.


صفی‌پور با اشاره به این‌که نمایشگاه کتاب تبریز سالانه یک میلیون نفر بازدید کننده دارد، گفت: امسال
بخش مهم برنامه های جنبی این نمایشگاه مربوط به تبیین ضرورت و اهمیت اجیای دریاچه ارومیه خواهد بود، امروز شاهد آغاز جشنواره احیای دریاچه ارومیه همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب تبریز نیز هستیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این جشنواره 5 روز با حضور تمامی هنرمندان، نویسندگان، اندیشمندان و اصحاب رسانه اهمیت موضوع احیای دریاچه ارومیه را نشان خواهند داد، افزود: امیدوارم برگزاری این جشنواره گامی مؤثر در نجات این دریاچه باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یک میلیارد تومان بن کتاب با تخفیف 20 درصد در نمایشگاه کتاب تبریز ارائه خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این یارانه ویژه ای نیز برای خرید کتب دفاع مقدس اختصاص یافته که عموم علاقه‌مندان می توانند با استفاده از این شرایط نسبت به خرید تازه های نشر دفاع مقدس اقدام کنند.


صفی‌پور با اشاره به این‌که 24 کشور جهان به همراه ناشران داخلی در سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز آخرین انتشارات خود را در این نمایشگاه عرضه می کند، گفت: نمایشگاه کتاب تبریز ملجاء اصحاب فرهنگ، کتاب و مطالعه از سراسر نقاط کشور به ویژه منطقه شمال غرب است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به این‌که نمایشکاه کتاب تبریز بعد از نمایشگاه تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب تبریز نخسوب می شود، گفت:  نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان ماندگارترین دستاورد فرهنگی استان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و استقبال مردم از این نمایشگاه، رسالت متولیان امر را به مراتب خطیر کرده است./935/202/ب3

ارسال نظرات