۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۹۲۱۴۲

درخواست آیت الله سبحانی از وزیر بهداشت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی گفت: ما از دولت و شخص وزیر بهداشت در خواست می کنیم که یک بودجه خاصی به این انجمن اختصاص دهند، آنها می توانند کمی از بودجه ورزش حرفه ای را کاسته و به اینگونه انجمن ها که به مردم خدمات رسانی میکنند بیافزایند.
 آيت الله سبحاني  آيت الله سبحاني‎

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار با رییس انجمن ام اس ایران، با بیان اینکه فرهنگ پیشگیری از بیماری باید در بین مردم نهادینه شود، اظهار کرد: صدا و سیما و  رسانه های عمومی ما نقش بسزایی در این راستا می توانند ایفا کنند، مردم اگر با عوامل پیدایش بیماری آشنا شوند، نسبت به پیشگیری از بیماری ترغیب خواهند شد.

 

وی  با بیان این که سبک زندگی ماشینی که امروز در بین مردم رواج پیدا کرده، مشکلات بسیاری زیادی ایجاد کرده است، بیان کرد: شما باید مردم را به سمتی هدایت کنید که سبک زندگی خود را تغییر دهند و جوانان باید به سمتی بروند که فرهنگ ورزش کردن در آنها نهادینه شود.

 

حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: تقویت روحیه معنوی نیز می تواند در پیشگیری و مقابله با بیماری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، نسل جوان ما با توسل به اهل بیت(ع) می توانند با بیماری ها مقابله کرده و آن را مغلوب کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارزنده انجمن ام اس ایران، اظهار کرد: ما از دولت و شخص آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت در خواست می کنیم که یک بودجه خاصی به این انجمن اختصاص دهند، آنها می توانند کمی از بودجه ورزش حرفه ای را کاسته و به این گونه انجمن ها که به مردم خدمات رسانی می کنند بیافزایند.

 

دکتر صحرائیان رییس انجمن ام اس ایران نیز در ابتدای این دیدار با بیان این که متاسفانه طی 20 سال اخیر بیماری ام اس در ایران رو به افزایش بوده است، بیان کرد: جامعه هدف این بیماری عمدتا سنین 20 تا 40 سال خواهد بود که ام اس بیشتر در بین بانوان شایع بوده است.

 

وی ادامه داد: انجمن ام اس در حال حاضر با 26 شعبه در سراسر کشور به بیماران ام اسی و خانوادههای آنها خدمات رسانی می کنند، یکی از اهداف این انجمن آشنا کردن مردم با این بیماری و راه های پیشگیری این بیماری بوده است./858/پ202/ج

ارسال نظرات