۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۲۹۰
امام جمعه بهشهر:

عزت امروز نظام اسلامی حاصل بهره گیری از فرهنگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز غدیر در عرصه جهانی در حال نهادینه شدن است و باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در جهان استفاده کنیم.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، امروز جمعه در جشن غدیر در مصلای بهشهر، اظهار کرد: غدیر خم، عید بزرگ انسانیت است و سعادت همیشگی بشریت را به همراه دارد.

 

وی با بیان این که ملت ایران این افتخار را دارد که زیر پرچم امامت و محبت مولا علی(ع) است، تصریح کرد: پاسداشت واقعه غدیر ضروری است چون استمرار نبوت در بقای ولایت است و از این رو همه ما باید در پاسداشت این روز تلاش کنیم.

 

امام جمعه بهشهر همچنین با اشاره به این که عید غدیر جشن اکمال دین و اتمام نعمت خداوند بر انسان است، اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از تحمل 23 سال سختی در راستای ترویج و اشاعه دین اسلام در روز غدیر با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود، دین اسلام را کامل کرد چرا که دین بدون ولایت ناقص می ماند.

 

حجت الاسلام جباری گفت: زندگی ما در  گرو  ولایت‌مداری است و اگر می‌خواهیم سعادت دنیا و آخرت خویش را تضمین کنیم، نباید از امامت و و لایت حضرت علی (ع) فاصله بگیریم، ولایت ایشان ولایت علوی است.

 

وی از عید غدیر به عنوان عید اکمال دین نام برد که جشن عید غدیر، جشن اکمال دین، اتمام نعمت بر انسان به عنوان اشرف مخلوقات است.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: عید غدیر تنها یک جریان تاریخی نیست، بلکه نشانه ای از جامع بودن دین اسلام است که باید باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم.

 

حجت الاسلام جباری افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز غدیر در عرصه جهانی در حال نهادینه شدن است و باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در جهان استفاده کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: عید غدیر، فرصت ارزشمندی برای تمرین پیروی از اهل‌بیت(ع) است و در این هفته همه باید تلاش کنند، گفتار و کردار خویش را با عملکرد ائمه معصومین(ع) تطبیق دهند و در حد توان اعمال خود را به اعمال آن ذوات مقدس شبیه کنند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که در راستای گسترش تفکر دینی و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ متعالی غدیر، باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کرد، ادامه داد: فرهنگ غنی غدیر نجات دهنده انسان ها از مسیر انحراف و تباهی است.

 

وی پرداختن به موضوع غدیر را رسالت اصلی مسلمین عنوان کرد و با بیان این کمه فرهنگ غدیر باید دغدغه اصلی دلسوزان اسلام باشد، خاطرنشان کرد: امروزجامعه دینی نیازمند بهره گیری بیشتر ازفرهنگ غدیراست.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر این که ترویج فرهنگ غدیر ضامن اسلام بوده به عنوان بزرگ‌ترین سد در مقابل فتنه‌های دشمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: درس‌‌ها و عبرت‌های فراوانی در واقعه غدیر نهفته است که فراگیری این درس‌ها ضروری است.

 

گفتنی است، عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع)، بازسازی واقعه غدیر خم، اقامه نماز عید قربان، برگزاری مراسم جشن در مساجد و اماکن عمومی از جمله برنامه های مهم دهه امات و ولایت در بهشهر بوده که با حضور امام جمعه بهشهر، مردم و مسئولان در این دهه انجام و در حال برگزاری است./1317/202/ب2

ارسال نظرات