۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۹۲۷۵۳
مسؤول دبیرخانه کرسی آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان:

شیعه اجازه حکومت ظلم را نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ناجی با تأکید بر این که شیعه اجازه حکومت ظلم را نمی‌دهد، گفت: در دعای ندبه می‌خوانیم که "این هادم الابنیه الشرک و النفاق" کجاست آن آقایی که وقتی ظهور کند بناهای شرک و نفاق عالم را منهدم کرده و مستکبرین عالم را به بردگی بکشاند؟ که این همان «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسراییل» ما است.
حجت الاسلام عليرضا ناجي مسؤول دبيرخانه کرسي هاي آزاد انديشي حوزه علميه اصفهان

حجت الاسلام علیرضا ناجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان این که یکی از مهم ترین اسناد حقانیت شیعه واقعه غدیر است، گفت: اگر غدیر را زنده نگه داریم در درجه نخست اعتقاد خود را نهادینه کردیم و رسول اکرم(ص) در واقعه غدیر سفارش کردند که این جریان را پدران به فرزندان انتقال دهند در حالی که کمترین واقعه‌ای از جانب معصوم سفارش شده که این چنین انسل به نسل انتقال و زنده نگه داشته شود.

 

مسؤول دبیرخانه کرسی آزاد اندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان غدیر را حلقه اتصال بین نبوت و امامت دانست و تصریح کرد: اصل پذیرش ولایت مربوط به واقعه غدیر است و اگر غدیر نهادینه شود مشکلی در تبیین ولایت نداریم و اختلافاتی که اکنون با اهل سنت داریم اغلب مربوط به واقعه غدیر و بعد از آن سقیفه است که امام علی(ع) را خانه نشین کرده و غدیر را انکار کردند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای عدم ترویج واقعه غدیر بیان کرد: چند سالی است که در کل جهان گرایش زیادی به اسلام وجود دارد و در غرب و اروپا نیز این گرایش به فور به چشم می‌خورد اما اگر ترویج اسلام توأم با ترویج اسلام سنی و وهابیت باشد اسلام مرده است مانند جریان تکفیری، داعش و آل سعود که جریان منفعلی هستند که در اعتقادات خود قائل هستند که حتی اگر حاکم جائر به حکومت رسید بر ما اطاعت از چنین شخصی واجب است اما تشیع کاملا زنده بوده و مانند آب جاری در حیات است و این آب جاری اگر قرار باشد در کل عالم راه بیفتد سبب صدور انقلاب اسلامی در کل عالم شده و دشمن از این موضوع می‌ترسد.

 

حجت الاسلام ناجی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند «هر زمان دیدید دشمن از شما تعریف کرد بدانید که نقصی در شما وجود دارد و هر زمان دشمنی خود را با شما زیاد کرد بدانید مسیر طی شده شما صحیح بوده» و هر سال در نزدیکی عید غدیر اتفاقی پیش می‌آوردند تا واقعه غدیر را تحت اشعاع قرار دهند چرا که از صدور انقلاب اسلامی به کشورهای خود می‌ترسند.

 

مسؤول دبیرخانه کرسی آزاد اندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر این که شیعه اجازه حکومت ظلم را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: در دعای ندبه می‌خوانیم که «این هادم الابنیه الشرک و النفاق» کجاست آن آقایی که وقتی ظهور کند بناهای شرک و نفاق عالم را منهدم کرده و مستکبرین عالم را به بردگی بکشاند؟ که این همان «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسراییل» ما است و این اعتقاد شیعه است که زیر بار ظلم و ظالمین نمی‌رود و اگر غدیر در عالم نهادینه شد جریان تشیع و بعد از آن جریان انقلاب‌ها و پس از آن ریشه کن شدن ظلم اتفاق می‌افتد بنابراین طبیعی است که دشمن با غدیر مقابله کند.

 

وی با اظهار تأسف از این که اکنون به جای پرداختن به اصل غدیر حواشی آن پررنگ تر شده است، اظهار کرد: در عید غدیر آنقدری که تبلیغ جشن می‌شود تبلیغ محتوای جشن نمی‌شود در حالی که ما وظیفه داریم حقیقت غدیر را انتقال دهیم زمانی انتقال در قالب سخنرانی و منبر بود اما اکنون ابزار انتقال مفهوم از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا فیلم و و نگارگری و انواع هنرها در عرصه‌های مختلف برای انتقال این مفهوم وجود دارد.

 

حجت الاسلام ناجی با بیان این که ولایت امیرالمؤمنین نهادینه شدن عدالت بر کل عالم است، گفت: اگر پی به حقیقت غدیر برده بودیم بدون شک زمینه برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شده بود چرا که حقیقت غدیر یعنی حکومت معصوم بر عالم که ان شاالله با ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود./1304/302/ب3

ارسال نظرات