۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۹۲۷۶۳
14 مهرماه با حضور رییس مجلس؛

کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: کنگره ملی سرداران و دو هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و رییس سازمان بسیج مستضعفان برگزار خواهد شد.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری، بعداز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدا، برگزاری کنگره شهدا در نیمه مهرماه در استان را یک رویداد عظیم فرهنگی دانست و از افتتاح نمایشگاه کتاب و عکس با عنوان سیره عملی و نظری شهدا و معرفی ظرفیت ‌های استان در دوران دفاع مقدس در روز سه شنبه، 14 مهرماه با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی در شهرکرد خبر داد.

 

وی با بیان این که در این رویداد عظیم فرهنگی، استان باید از نظر کمیت و کیفیت خود را در کشور نشان دهد افزود: به هر میزان که خود را مدیون شهدا می ‌دانیم، باید پای کار بیاییم.

 

محمدسلیمانی با تأکید بر این که ارزش‌ هایی که شهدا خلق کردهاند باید به استضحار مردم برسد، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌ های فراوان نیروها، فضای شهر برای برگزاری کنگره بزرگ شهدا آماده شده است.

 

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری از برگزاری ایستگاه‌ های صلواتی برای استقبال از میهمانان کنگره و توزیع بسته ‌های فرهنگی شامل معرفی جاذبه ‌های گردشگری استان نیز خبر داد.

 

این مقام مسؤول از اسقرار بیمارستان صحرایی در شهرستان های کوهرنگ، اردل و لردگان و اعزام چند اکیپ پزشکی به مناطق محروم استان همزمان با کنگره ملی شهدای استان خبر داد و گفت: صدا و سیما و مطبوعات در زمینه اطلاع‌ رسانی کنگره شهدا نقش بسزایی دارند.

 

وی با اشاره به اهمیت سخنرانان و لزوم انتخاب آن‌ ها از یادگاران دفاع مقدس، تصریح کرد: این کنگره بزرگ با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و رییس سازمان بسیج مستضعفان، دکتر معصومه آباد و افراد برجسته انقلابی برگزار خواهد شد.

 

به گفته محمدسلیمانی، کنگره ملی سرداران و دو هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری با حضور هزاران نفر از مهمانان کشوری روز 15 مهرماه در شهرکرد آغاز می ‏شود.

 

این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برنامه ‏های روز دوم ویژه جامعه شهدا، ایثارگران و رزمندگان، روز سوم برگزاری همایش پیادهروی، روز چهارم ویژه اقوام و جوامع کارگری، دولت و پزشکان، روز پنجم ویژه دانش ‌آموزان و معلمان، روز ششم ویژه جامعه زنان، روز هفتم ویژه طلباب و حوزه علمیه و روز هشتم ویژه نیروهای مسلح و قومیت‌ های بختیاری و قشقایی با اجرای برنامه ‌های جانبی برگزار خواهد شد.

 

به گزارش رسا، این رویداد عظیم فرهنگی از 15 تا 22 مهرماه از ساعت 8:30 الی 23 با حضور مسؤولان کشوری و استانی در شهرکرد برگزار می ‌شود./9457/202/ب3

ارسال نظرات