۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۳۲۵۳
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

جامعه‌ با مفهوم ولایت رنگ و بوی اسلامی پیدا می‌کند/ امر به معروف جلوی انحرافات را می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگر شخص چهار اصل اول را بپذیرد اما اصل ولایت را نپذیرد آن چهار عمل او نیز پذیرفته نخواهد شد زیرا هر جامعه‌ای با مفهوم ولایت رنگ و بوی اسلامی پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام سيد مهدي خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه چهارده مهر ماه در نشست «نظام سیاسی اسلام و جایگاه ولایت فقیه» که در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: امام راحل(ره) در کشور ما ایران با رژیم شاهنشاهی و استکبار جهانی مبازره کرد و به دلیل اعتراض به قانون کاپیتولاسیون به کشورهای دیگر تبعید شد، باید بدانیم که این مخالفت عادی نبود بلکه اعتراض یک رهبر و پیشوای دین بر نوع حکومت بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه اسلام بر پنج اصل نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار است، عنوان کرد: اگر شخص چهار اصل اول را بپذیرد اما اصل ولایت را نپذیرد آن چهار عمل او نیز پذیرفته نخواهد شد زیرا هر جامعه‌ای با مفهوم ولایت رنگ و بوی اسلامی پیدا می‌کند.

 

 

حجت‌الاسلام خاموشی در ادامه با اشاره به مفهوم ولایت اظهار داشت: مفهوم ولایت و رهبری زمانی مشروع و شرعی است که از جانب خداوند انتخاب شده باشد، ولی مردم را امر به معروف و نهی از منکر می‌کند در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد حکومت منحرف می‌شود.

 

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: زمانیکه در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام شود انحرافات ایجاد نشده و کشور امنیت خواهد داشت.

 

 

وی با اشاره به تفاوت حکومت طاغوتی با حکومت اسلامی بیان داشت: هر حکومتی متکی به حاکمی است اما تفاوت حکومت اسلامی با حکومت طاغوتی در این است که در راس حکومت اسلامی یک معصوم قرار گرفته و حکومت می‌کند اما در حکومت طاغوتی اینگونه نیست.

 

 

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی برر اینکه در عصر غیبت امام زمان(ع) فقها به عنوان دژهای محکوم برای حکومت اسلامی هستند، گفت: ما در آینده نزدیک انتخابات مجلس خبرگان را در پیش روی داریم و باید کسانی را که انتخاب کنیم که هم سو و هم نظر با رهبر معظم انقلاب باشند.

 

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا و ولی فقیه عصر ما با صلابت، استوار بر قوانین حکومت اسلامی هستند.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید که مردم عزیر کشورمان در انتخابات مجلس خبرگان آینده تذکرات و نگاه رهبر معظم انقلاب را هنگام رای دادن در نظر گرفته باشند، و همه ما به زودی شاهد روزی باشیم که رهبر معظم انقلاب پرچم حکومت اسلامی را به دست صاحب امر امام زمان(عج) بدهند و این حکومت اسلامی جاری و ساری باقی بماند./807/202/ب3

ارسال نظرات