۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۳۴۵۳
امام جمعه برزک کاشان تأکید کرد؛

مردم و مسؤولان با جدیت از آل سعود مطالبه حق کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر برزک کاشان با بیان این که بی تفاوتی در رابطه فاجعه منا سبب تکرار آن در سال های آینده می شود، گفت: رهبر مظم انقلاب با جدیت به موضوع منا پرداخت و با موضع گیری خود سبب باز شدن گره های موجود در این زمینه شد.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

حجت الاسلام محمدحسین حلاجی مفرد امام جمعه شهر برزک کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که حوادث تأسف باری در سال های گذشته در مناسک حج رخ داده است، افزود: ابعاد و عمق فاجعه منا به اندازه ای بود که با حوادث سال های گذشته قابل مقایسه نیست.

 

وی افزود: ابعاد حادثه منا در آینده بیش از پیش مشخص خواهد شد گفت: به دستور اکید دین اسلام، مردم و مسؤولان باید برای احقاق حقوق جان باختگان تلاش کنند.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با بیان این که مسببین حادثه منا باید مسؤولیت این فاجعه را بپذیرند و از بی تدبیری خود پشیمان شوند، گفت: در برخی از رفتارهای آل سعود در ایجاد حادثه و حوادث بعد از آن تعمد مشاهده می شود.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان با اشاره به امکانات و تجهیزات مدرن عربستان برای رصد کردن شرایط موجود در سرزمین منا، گفت: آل سعود نمی تواند از غفلت و یا عدم امکانات سخن بگوید، چرا که از این لحاظ کمبودی در مکه احساس نمی شود.

 

به گفته وی، توان عربستان در اداره حج بیشتر از وضعیتی بود که امسال به نمایش گذاشتند، از این رو مردم و مسؤولان باید با جدیت از آل سعود مطالبه حق کنند تا این رژیم و دیگران از عملکرد خود پشیمان شوند.

 

ایران اسلامی اهل مسامحه کردن با خود شهدا و جانباختگان منا نیست

حجت الاسلام حلاجی مفرد با تأکید بر این که یاد شهدا جز با مطالبه کردن حق شهدا از کسانی که این عزیزان را مظلومانه به شهادت رساندند، زنده نمی شود، گفت: در فاجعه منا نیز مسؤولان و مردم باید ملاحظه کاری را کنار گذارند و به بررسی دقیق موضوع بپردازند.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب با جدیت به موضوع منا پرداخت و با موضع گیری خود موجب باز شدن گره های موجود در این زمینه شد.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با اشاره به این که پویایی شیعه و نظام جمهوری اسلامی باید به جهانیان نشان داده شود، افزود: ایران اسلامی اهل مسامحه کردن با خود شهدا و جانباختگان نیست و در احقاق حقوق حجاج کوتاهی انجام نخواهد داد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات