۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۹۴۲۴۹

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ برنامه‌های «صبح روشن»، «مجله روز» «مهربان باشیم» از رادیو معارف پخش می‌شود.
راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه‌های «صبح روشن»، «مجله روز» «مهربان باشیم» از رادیو معارف پخش می‌شود.
 
تبیین آثار و برکات کار گروهی در برنامه «صبح روشن»
برنامه «صبح روشن» با حضور حجت الاسلام عباس الهی ضمن تبیین آثار و برکات کار گروهی، از ملزومات آن از جمله داشتن روحیه انتقادپذیر، پرهیز از تک روی و فرصت دادن به دیگران برای ابراز نظر و عقیده سخن می‌گود.
 
«صبح روشن» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی محمدحسن جلالی و گویندگی رضا هدایت فرشنبه تا دوشنبه ساعت 9 تا 10 صبح از صدای فضیلت پخش می‌شود.
 
بررسی اوضاع سیاسی لبنان در برنامه «مجله روز»
برنامه «مجله روز» رادیو معارف به بررسی اوضاع سیاسی لبنان به ارزیابی تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر مقاومت اسلامی می‌پردازد. خبرگزاری رسا ـ برنامه «مجله روز» رادیو معارف با حضور شیخ محمد دباح الخضر عضو مجلس مرکزی مجمع علمای مسلمین لبنان ضمن بررسی اوضاع سیاسی لبنان به ارزیابی تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر مقاومت اسلامی می‌پردازد.
 
 شیخ محمد دباح الخضر عضو مجلس مرکزی مجمع علمای مسلمین، رییس مؤسسه گفتگوی اسلامی و تبلیغ لبنان و خطیب و امام جمعه طرابلس در برنامه «مجله روز» از اهمیت وحدت احزاب سیاسی در استقرار شرایط پایدار و ضرورت مقابله با طائفه گرایی به عنوان راهکار پیشگیری از دخالت خارجی و تقویت مقاومت اسلامی لبنان سخن می‌گوید.
 
«مجله روز» کاری از گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی یکشنبه 19 مهرساعت 8 و 30 دقیقه از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.
 
 
پخش برنامه «مهربان باشیم» در رادیو معارف
برنامه «مهربان باشیم» رادیو معارف از کاربرد ضرب المثل حکیمانه «هرسخن جایی، هرنکته مکانی دارد» سخن می‌گوید.
 
 حجت الاسلام مهدی غلامعلی در برنامه «مهربان باشیم» با بیان اینکه گاهی افراد بدون قصد و غرض در زمان یا مکانی نامناسب عمل یا گفتاری را به انجام می‌رسانند که اسباب ناراحتی دیگران را فراهم می‌کند در حالی که اگر کاربرد ضرب المثل «هرسخن جایی، هرنکته مکانی دارد» به درستی درک شود بسیاری از مسائل و مشکلات در روابط خانوادگی و اجتماعی به خودی خود حل می‌شود، به تبیین جلوه‌های اخلاق اسلامی درارتباطات فردی، خانوادگی و اجتماعی از منظر آیات و روایات می‌پردازد.
 
برنامه زنده «مهربان باشیم» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است که در قالبی اجتماعی معرفتی، همراه با بخش‌های متنوع، آموزه‌های اخلاقی ضرب المثل های ایرانی را ارائه می‌کند.
 
«مهربان باشیم» به تهیه کنندگی محمدحسن جلالی و اجرای رضا ملایی شنبه تا پنجشنبه از ساعت 05: 7 تا 8 صبح به مخاطبان فرهیخته رادیو معارف تقدیم می‌شود./998/ت303/ف
 
منبع: رادیو معارف
ارسال نظرات