۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۴۶۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

کم رنگ شدن نقش فرهنگ در عرصه ‌های اقتصادی زیان آور است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‎الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که فرهنگ در هیچ جا به ویژه در عرصه اقتصادی و علمی نباید کم رنگ باشد، گفت: همراه نبودن پیشرفت ‌های اقتصادی با مسائل فرهنگی همچون تعهد و به فراموشی سپرده شدن کرامت انسانی، ضایعه‌ های فراوانی به وجود آورده است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار رییس، معاونان و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی این استان که به مناسبت سالروز تأسیس این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره دو هزار و 436 شهید استان، برگزاری این گونه فعالیت ‌های فرهنگی را در تقویت عزم، اراده و پیشبرد اهداف نظام اسلامی مؤثر و مفید خواند.

 

وی، کمک، همکاری و تمرکز همه دستگاه ها در تعمیق بخشیدن و محقق ساختن اهداف کنگره شهدای استان را مهم و اساسی خواند و تصریح کرد: این کنگره همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید فرمودند به دنبال ترویج و تعمیق مفاهیم فرهنگ شهید و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و آثار شهدا و دوران دفاع مقدس در جامعه و مقابله با نقشه شوم دشمنان یعنی سست کردن اعتقادات و باورهای دینی و سیاسی در جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که متأسفانه برخی این هجمه و فشارهای واضح فرهنگی دشمنان را مشاهده و درک نمی کنند، اظهار داشت: اینجانب اعتقادم این است که علت این که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با اعضای کنگره شهدا بیان فرمودند که «بنده اطّلاع دارم از آنچه دارد اتفاق مى ‌افتد؛ من دارم می ‌بینم چه دارد اتفاق مى ‌افتد» خواستند غیر مستقیم بفرمایند که خیلی ‌ها این حمله و هجمه همه ‌جانبه‌‌ فرهنگى و اعتقادى و سیاسىی دشمن را نمی ‌بینند و نسبت به آن بی‌تفاوت هستند.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که حمله همه جانبه و دست پُر دشمن در عرصه فرهنگی یک واقعیت و حقیقتی انکار ناپذیر است، افزود: افرادی که این هجمه دشمن را نمی بینند یا غافل هستند و یا خود را به بی تفاوتی و بیتوجهی زده اند و سعی دارند با بیان برخی حرف ها و انجام کارها به گونه ای وانمود کنند که ما هیچ گونه ضایعه فرهنگی نداریم و مسأله و مشکل اصلی کشور را در تعامل با دنیا و این گونه مسائل باید خلاصه و حل کرد.

 

این مقام مسؤول، توجه دانشگاه علمی کاربردی به مسائل فرهنگی را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در عین حال که رسالت علمی و کاربردی و پرورش نیروهای تخصصی را بر عهده دارد و در واقع یک هدف و رسالت خاص را دنبال می کند، اما نسبت به مسأله فرهنگ بی‌ تفاوت نیست و فرهنگ را در فعالیت ‌ها و برنامه‌ریزی ‌ها خود یکی از اصول اصلی می ‌داند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که فرهنگ در هیچ جا به ویژه در عرصه اقتصادی و علمی نباید کم رنگ باشد، به آفت ‌ها و آسیب ‌های کم رنگ شدن نقش فرهنگ در عرصه ‌های اقتصادی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: در حال حاضر، در دنیا عرصه ‌های اقتصادی فراوانی بر روی جامعه گشوده شده است و شاهد رشد و پیشرفت‌ های تخصصی چشمگیری در دنیا هستیم که همگان به آن چشم دوخته ‌اند و خیلی ‌ها آروز دارند که این تخصص ها را در درون کشورشان شکل بدهند اما متأسفانه همراه نبودن این تخصص و پیشرفت ‌های اقتصادی با مسائل فرهنگی همچون تعهد و به فراموشی سپرده شدن کرامت انسانی، ضایعه‌ های فراوانی مانند رواج بی ‌عدالتی، فریب، مکر و حیله، خون‌ وخونریزی ظالمانه و به جان هم انداختن انسان‌ ها را در جهان به ظاهر پیشرفته و به سمت تخصص پیشرفته به وجود آورده است.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در کنار هر تخصص و هر عرصه ‌ای که برای گشایش امور اقتصادی جامعه گشوده میشود باید قبل از آن همواره به مسائل فرهنگی و توأم کردن اقتصاد با فرهنگ، عدالت و خداباوری، نگاه به معنای واقعی باورمندی اعتقادی و دینی توجه ویژه صورت بگیرد؛ در غیر این صورت عرصه اقتصادی بدون این باورها نه تنها هیچ سودی ندارد، بلکه مضرّ است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به وجود برخی کاستی ‌ها و کمبودها در دانشگاه علمی کابردی، این کمبودها و کاستی ها را ناشی از «عدم وجود نگاه واحد، هماهنگ و متمرکز نسبت به همه مسائل کشور» و «سلیقه‌ای عمل کردن ‌ها» دانست.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: متولیان امر به ویژه دولت‌مردان باید یک سمت و سوی مشخص و واحد، مطابق با منافع نظام و جامعه برای کشور داشته باشند و همان را خط و مشی علمی و اقتصادی جامعه قرار بدهند و با جدیت به سمت آن حرکت کنند اما متأسفانه این خلاء وجود دارد و دولت‌مردان نیز آن گونه که باید نسبت به تحقق این مهم توجه نمی کنند./9457/202/ب1

ارسال نظرات