۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۵۳۱۵
استاد حوزه علمیه:

جهل، سبب به وجود آمدن گروه تکفیری داعش و آل سعود شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: در زیارت اربعین ذکر شده که ای حسین(ع) تو کشته شدی و جان خود را دادی تا جهل را از بین ببری؛ و اینک مشاهده می‌شود که جهل، داعش و آل‌سعود را بوجود آورده است.
حجت الاسلام اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ رضا اصلانی استاد حوزه و از خطبای مشهور در مراسم شامگاه اول محرم که در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: رسالت انبیاء ریشه در منطق و عقلانیت انسان دارد سخنان انبیاء مبنی بر عقل سلیم انسان است.

 

وی افزود: معجزه انبیاء به این سبب بود تا مردم حقانیت آنان را بیشتر درک کنند تا بسوی خداوند هدایت شوند.

 

استاد حوزه تصریح کرد: عقل انسان به تنهایی قادر نیست انسان را به سوی کمال هدایت کند به همین سبب خداوند کتاب آسمانی خود را به پیامبر(ص) نازل کرد تا هدایتی برای مردم باشد؛ چه بسیار فیلسوفانی که تنها با عقل خود عمل می‌کنند ولی در پایان به بیراهه می‌روند و انواع جنایت‌ها و خطاها را در حق مردم جهان انجام می‌دهند.

 

حجت الاسلام اصلانی بیان داشت: خداوند قرآن کریم را بصورت وحی بر پیامبر(ص) نازل کرد زیرا وحی، متمم عقل انسان است و زمانی که علم و قرآن را در کنار هم قرار دهیم از صراط مستقیم دور نمی‌شویم.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) که فرمودند خداوند برای هدایت انسان دو حجت ظاهری و درونی قرار داده است، عنوان کرد: عقلانیت، حجت درونی و قرآن، انبیاء و اهل بیت(ع) را حجت ظاهری برای هدایت انسان معرفی می‌کنند و اگر به حجت درونی و ظاهری به صورت جداگانه عمل شود سبب انحراف انسان می‌شود مانند سقفی‌ها که تنها به قرآن رجوع کرده و تفسیر به رای نیز می‌کنند.

 

استاد حوزه ابراز داشت: فلسفه قیام عاشورا وجود جامعه‌ای با قسط و عقل است زیرا امام حسین(ع) فرمودند اگر من با یزید ظالم مذاکره کنم فاتحه اسلام را باید خواند؛ زیرا یزید صلاحیت حکومت را نداشت و هدف از قیام امام حسین(ع) بیداری اسلامی بود.

 

حجت الاسلام اصلانی بیان کرد: امروز گروه تکفیری با تفکری منحرف و به اسم اسلام، مسلمانان را نابود می‌کنند امام حسین(ع) قیام کرد تا این تفکرات را از بین ببرد زیرا امام حسین(ع) شاهد بود که مسیر حرکت حکام وقت خارج از سیره پیامبر(ص) است و سبب ترویج و انحراف در جامعه هستند و ایشان فرمودند من قیام کرده‌ام تا سیره پیامبر(ص) و پدرم علی(ع) را در جامعه اسلامی جاری کنم.

 

وی افزود: در زیارت اربعین ذکر شده که ای حسین(ع) تو کشته شدی و جان خود را دادی تا جهل را از بین ببری؛ و اینک مشاهده می‌شود که جهل، داعش و آل‌سعود را بوجود آورده است.

 

استاد حوزه بیان داشت: اگر کشورهای عربی در کنار کشورهای اسلامی قرار می‌گرفتند و با آمریکا متحد نمی‌شدند امروز شاهد این همه کشتار در جهان اسلام نبودیم.

 

حجت الاسلام اصلانی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند سنبل صراط را پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار داد زیرا پیامبر(ص) فرمودند من صراط هستم و بعد از من اهل بیت(ع) صراط هستند و اطاعت و بندگی خداوند با قبولی ولایت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است./813/202/ب3

ارسال نظرات