۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۹۵۶۶۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مذاکرات در صورت برداشته شدن تحریم ها به نتیجه می رسد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که مذاکرات در صورتی به نتیجه می ‌رسد که تحریم ‌ها برداشته شوند و در غیر این صورت ایران این مذاکرات را قبول نخواهد کرد، گفت: به یقین اتکا به بیگانه سبب ایجاد نقاط ضعف و اقتصادی شکننده می ‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با تفسیر آیه 36 سوره توبه  اظهار داشت: خدا 12 ماه را برای دنیا در کتاب آفرینش خود قرار داده است و این ماه ‌ها به قدری با نظم و ترتیب برنامه‌ ریزی شده‌ اند که بیشتر فعالیت ‌ها بر اساس آن صورت می ‌گیرد‌.

 

وی با بیان این که یکی از نشانه‌ های اهل تقوا صداقت و امانت‌داری است، تأکید کرد: متقی حتما صادق و امین بوده و این موضوع به قدری مهم است که در روایات آمده اگر می ‌خواهی مؤمن را بشناسی باید به امانت داری و صداقت او بنگری نه به عبادات وی.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که این اصل برای همه دوره‌ ها مطرح شده است، افزود: امروز هم اگر می ‌خواهیم امین باشیم نباید بگذاریم ماهیت و حقیقت انقلاب از بین برود و باید از این موضوع که حقیقت انقلاب به واسطه بی ‌احتیاطی ما رخت بربندد، جلوگیری کنیم.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان داشت: باید انقلاب را آنگونه که شکل گرفته حفظ کنیم یعنی با جهاد، استکبارستیزی، استقلال و ایثار که باید در این راستا با ولی امر خود صادق بوده و در راه او با امانت‌داری قدم برداریم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که انقلاب زمانی حفظ خواهد شد که امت با امام‌شان باشند، گفت: این شاخصی است که امام خمینی(ره) در اختیار ما قرار داده و تأکید کرده با ولایت باشید تا انقلابتان حفظ شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به برخی از اعتراضات و موضع ‌گیری‌ ها از سوی برخی از افراد خاطرنشان کرد: باید مراقب بود و خود را ایمن کرد و باید بدانیم این اعتراضات و موضع‌ گیری ‌ها به جا و به موقع باشند، چراکه اعتراض بی‌مورد سبب می ‌شود جایگاه عالم دینی در جامعه تضعیف شده و نقش‌آفرینی ‌اش کور شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام رفتن به سمت غیر ولی ‌فقیه را سبب سرافکندگی در پیشگاه خدا عنوان و تأکید کرد: باید مراقب باشیم از مسیر ولایت ‌فقیه زاویه پیدا نکنیم که اگر این اتفاق افتاد در روز قیامت در محضر خدا شرمنده خواهیم شد.

 

وی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان اضافه کرد: این روز باید از سوی مدارس و اولیا جدی گرفته شود و ارتباط بین آن‌ ها تقویت شود تا از معضلات اجتماعی کاسته شده راه برای اصلاح جوانان باز گردد.

 

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: کنگره 2هزار و 436 شهید استان برنامه‌ فرهنگی پرمحتوایی برای استان و کشور بود اما نباید اجازه دهیم این پرونده بسته شود چون راهی طولانی است که باید طی شود و اسلام پیش پای ما گذاشته شده است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عزت جامعه اسلامی در سایه جهاد، ایستادگی و مقاومت تحقق می‌یابد و باید برای این امر مردم و مسؤولان تلاش کنند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به آغاز ماه محرم بیان داشت: امروز همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برپا شد و حضور مردم در آن چشم ‌گیر بود، در این مراسم مادران اطفال شیرخوار خود را آورده و بیمه اباعبدالله کرده و به راه امام حسین(ع) وصل کردند.

 

امام جمعه شهرکرد محرم را راه اعتدال‌ بخشی به جهان بشری دانست و خاطرنشان کرد: محرم ماه اشک است، اشکی که اقتدار ببخشد نه اشکی که سبب توقف در جامعه شده و جامعه را به سازش سوق دهد.

 

وی با بیان این که عده‌ای خواهان نشستن، حکومت کردن، راحت ‌طلبی و آسایش هستند که در سایه سازش حاصل می ‌شود، گفت: به یقین این راه درستی نیست و اسلام با سازش باقی نمی ‌ماند؛ این موضع در زمان ائمه هم دیده می ‌شد اما امامان هرگز زیر بار ننگ نرفته و نرمش و سازش را نپذیرفتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که ما مخالف مذاکره نیستیم، ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مذاکرات باید با نرمش قهرمانانه همراه باشد و اقتدار ملی، دفاعی، سیاسی و جهادی که در سایه جهاد و مقاومت حاصل می ‌شوند باید در مذاکرات وجود داشته باشند.

 

وی با اشاره به آزمایش موشکی اخیر در ایران بیان داشت: این آزمایش با واکنش‌ های زیادی همراه بود و ما از این موضوع خوشحالیم که سبب شدیم اسلام در دنیا اقتدار داشته باشد.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که برجام بلاخره به فرجامی در کشور رسید، ادامه داد: علی‌ رغم نفوذها در آن به مصلحت تصویب شد تا بهانه ‌ای برای دولت‌مردان جهت اصلاح امور اقتصادی کشور وجود نداشته باشد.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: مذاکرات در صورتی به نتیجه می ‌رسند که تحریم ‌ها برداشته شوند؛ در غیر این صورت ایران این مذاکرات را قبول نخواهد کرد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که اتکا به بیگانه سبب ایجاد نقاط ضعف و اقتصادی شکننده می ‌شود، افزود: این واقعیت نباید فراموش شود که اقتصاد کشور با برداشته شدن تحریم رونق نمی یابد و با این کار تنها راه بر بیگانه باز شده و نگرانی رفتن تولید داخلی به حاشیه را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، داشتن اقتصاد مقاوم را در سایه اتکا به توانمندی‌ های داخلی دانست و گفت: باید برای رسیدن به اقتصادی پویا به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب گوش دهیم نه اینکه چشم به بیگانگان داشته باشیم./9457/201/ب1

ارسال نظرات