۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۵۷۵۱
کارشناس مسائل مدهبی:

فساد جامعه نتیجه عملکرد ضعیف شاگردان مکتب حسینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به وجود عزاداری های گسترده برای امام حسین(ع) و در کنار آن رواج فساد در جامعه، گفت: هر مکتب تربیتی نیازمند چهار عنصر استاد، متن، برنامه و شاگرد است و مکتب تربیتی امام حسین(ع) در سه عنصر ابتدایی یعنی استاد، متن و برنامه هیچ کمبودی ندارد، پس فراگیر شدن فساد در جامعه به خاطر نوع شاگردی کردن افراد است.
حجت الاسلام محمد رضا بيرانوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا بیرانوند کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته و در جمع جوانان هیأت سائلان الحسین، خیابان جی در پاسخ به برخی از شبهاتی که به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) وارد می شود، گفت: بقای اسلام در گرو عزاداری برای امام حسین(ع) است.

 

وی در ادامه با اشاره به عظمت عزاداری برای امام حسین(ع)، افزود: به اندازه ای که بقای اسلام اهمیت دارد، عزاداری برای امام حسین(ع) نیز اهمیت دارد، چرا که اگر امام حسین(ع) قیام نمی کرد، اسلامی باقی نمی ماند.

 

حجت الاسلام بیرانوند با توجه به آیه «قل لا اسئلکم علیه اجراً» تصریح کرد: مزد رسالت پیامبر(ص) به واسطه مودت با ذی القربی پیامبر(ص) ادا می شود و عزاداری برای امام حسین(ع) نوعی مودت با ذی القربی پیامبر(ص) است، پس عزاداری برای امام حسین(ع)(که پاداش رسالت پیامبر(ع) است) از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) ابراز داشت: بیعت نکردن با ظالم، حفظ حرمت خانه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل حکومت اسلامی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) است که عزاداری، در حفظ این اهداف بسیار مؤثر است.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور بیست میلیونی شیعیان در اربعین سال گذشته خاطرنشان کرد: نمایش قدرت نرم مکتب تشیع از مسائل بسیار مهمی است که عزاداری برای امام حسین(ع) در بیان این مسأله نقش بسزایی دارد.

 

حجت الاسلام بیرانوند به اهمیت تعظیم شعائر از دیدگاه قرآن اشاره کرد و افزود: دلیل این که صفا و مروه جزء شعائر الهی قرار گرفت و خداوند تعظیم در برابر آن ها را واجب کرد، رفتار حضرت هاجر(س) بین این دو منطقه است.

 

کارشناس مسائل دینی گفت: واقعه کربلا مملو از شعائر الهی است، پس عزاداری برای امام حسین(ع) نوعی تعظیم در برابر شعائر الهی است.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود عزاداری های گسترده برای امام حسین(ع) و در کنار آن رواج فساد در جامعه، ابراز داشت: هر مکتب تربیتی نیازمند چهار عنصر استاد، یعنی امام حسین(ع) و یاران ایشان، متن یعنی قرآن، برنامه و شاگرد است و مکتب تربیتی امام حسین(ع) در سه عنصر ابتدایی یعنی استاد، متن و برنامه هیچ کمبودی ندارد، پس فراگیر شدن فساد در جامعه به خاطر نوع شاگردی کردن افراد است.

 

حجت الاسلام بیرانوند در پایان تصریح کرد: مهم ترین مسأله در تربیت افراد اراده شخصی خود آن ها است که این عنصر می تواند بر زمینه های  محیط و وراثت غلبه پیدا کند./867/202/ب3

ارسال نظرات