۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۹۵۸۶۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مبلغان چهره حقیقی دین و نهضت عاشورا را برای مزدم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این ‌که روحانیان و مبلغان در ماه محرم باید به درستی اهداف نهضت عاشورا را برای مردم به ویژه جوانان تبیین کنند، گفت: نکات تاریخی عاشورا باید به گونه شایسته ای حفظ شوند.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع روحانیان شهرستان نکا با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم به اهمیت عزاداری ها در این ماه ارزشمند اشاره کرد و گفت: اگر عزاداران بتوانند باتقواتر باشند کیفیت عزاداری ها بیشتر خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با بیان این که عزاداری حسینی تعظیم شعائر دینی است و باید با شور و شعور برگزار شود، اظهار داشت: عزاداری صرف به تنهایی نمی تواند تأثیر گذار باشد و باید در درون این عزاداری ها به بیان مشکلات و نارسایی ها نیز پرداخته شده و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصلی ترین پیام عاشورا مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که عبرت های عاشورا بهترین الگو برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: وعاظ و خطبا باید درس های ناگفته نهضت حسینی را به شیوه ای اثرگذار برای جامعه امروز بیان کنند.

 

حجت الاسلام لایینی با اشاره به این که عزاداری برای امام حسین(ع) باید با شعور و معرفت حسینی همراه باشد، بیان داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از آرمان ها و ارزش های اصیل نهضت امام حسین(ع) است.

 

امام جمعه نکا همچنین بر ضرورت بکارگیری شعار صحیح و در شأن ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) از سوی مداحان اهل بیت تأکید کرد و گفت: مداحان باید نشر دهنده معارف ائمه معصومین(ع) در جامعه باشند.

 

حجت الاسلام لائینی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین اهداف قیام حسینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز باید با الگو قرار دادن قیام امام حسین(ع) در جهت احیاء و نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بزرگ‌ترین آفت دین را ورود بدعت ها و خرافات در دین دانست و تصریح کرد: باید چهره حقیقی دین به مردم شناسانده شود و باید در این راستا روشنگری کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این ‌که روحانیان و مبلغان در ماه محرم باید به درستی اهداف نهضت عاشورا را برای مردم به ویژه جوانان تبیین کنند گفت: نکات تاریخی عاشورا باید به گونه شایسته ای حفظ شوند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که بهره گیری از عاشورا باید توأم با پیام آن همراه باشد افزود: آن چیزی که در این صدف مذهبی نهفته، پیام آن است که باید به درستی بیان شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تشریح فضائل ائمه اطهار (ع) را یکی از وظایف روحانیان در ماه محرم عنوان کرد و بیان داشت: مبلغان دینی باید پیام واقعی عاشورا را برای مردم تبیین کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که پیام واقعی عاشورا باید در ماه محرم در جامعه نهادینه شود تصریح کرد: نباید تنها در این ماه به سخنرانی پرداخت، بلکه باید شخصیت و منش امام حسین(ع) به عنوان الگویی مهم برای مردم قرار گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با بیان این که مردم نیز باید برای شنیدن احکام دین، حوصله به خرج دهند و تنها به عزاداری صرف، اکتفا نکنند، گفت: از جریان کربلا برای امروز بهره بگیریم، جریان کربلا، محصور در سال 60 هجری نیست و امروز باید حسین زمان و یزید زمان را بشناسیم و تشیع انگلیسی و اسلام ناب محمدی را تشخیص دهیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ضرورت رعایت شئونات عزاداری حسینی گفت: از قمه زنی و هر چیزی که موجب وهم عزاداری امام حسین می‌شود جلوگیری کنیم./1317/202/ب2

ارسال نظرات