۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۲۹۶۰۰۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور:

قیام امام حسین سبب ماندگاری اسلام شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور در جمع محبان سیدالشهدا، گفت: اگر قیام و رشادت های امام حسین نبود قطعاً اسلام از بین رفته بود.
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي کشور مسؤول نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي کشور 1 مسؤول نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي کشور 2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علیرضا مستشاری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور شامگاه گذشته در حسینیه مرحوم مقدسی و با حضور در جمع فعالان مذهبی هیأت محبان شاهزاده علی اصغر (ع) با بیان تفاوت بارز میان سیدالشهدا و سایر ائمه اطهار علیهم السلام عنوان داشت: در روز عرفه که این روز مختص به خداوند متعال است زیارت سیدالشهدا(ع) از مستحبات این روز به شمار می رود.


حجت الاسلام مستشاری با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) تصریح کرد: زیارت امام حسین (ع) افضل از حج عمره است و کسی که قطره اشکی برای سیدالشهدا(ع) بریزد قطعأ بهشت بر او واجب می شود.

 


وی در ادامه افزود: خوردن هر خاکی حرام است اما تنها تربت امام حسین (ع) خوردنش مستحب می باشد و بر اساس روایات هر فردی که امام حسین (ع) را زیارت کند همانند کسی است که در عرش، خداوند متعال را زیارت کرده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان تعقیبات نماز ابراز کرد: پس از نماز و در تعقیبات آن واجب است که رو به قبله دست ها را بر سینه نهاده و به سیدالشهدا (ع) سلام دهیم و این موارد نشان دهنده تفاوت امام حسین (ع) با دیگر ائمه اطهار علیهم السلام است.

 

حجت الاسلام مستشاری خاطر نشان کرد: پس از خلق بشر از سوی خداوند، حق بنده به گردن الله این بود که اسباب هدایتش را فراهم کند از این رو برای این کار سازمان نبوت را تشکیل داد و از آدم تا خاتم 124 هزار پیامبر را برای تبلیغ و معرفی دین اسلام گماشته کرد.


وی با بیان اینکه تنها دین، نزد خداوند متعال دین اسلام است عنوان داشت: چند دین وجود ندارد، ادیان به مرور زمان فقط تکمیل شده اند و تناقضی با یکدیگر ندارند و به خاطر ظرفیت انسان ها دین خدا تدریجی نازل شد و کم کم تکمیل شد، خاتم پیامبران 23 سال زحمت کشید و آن چه از حضرت آدم تا عیسی آمد را تکمیل کرد و یک نقصان داشت که بقای دین بود و توسط ائمه اطهار علیهم السلام اصلاح گردید.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور اظهار داش
ت: علل محدثه هدایت بشر، نبوت بود و امامت نیز علت بقای دین است که تا روز قیامت دین را حفظ کند.


استاد دانشگاه یادآور شد: یزید با خود و یهودیان عهد بسته بود که نام پیامبر اکرم (ص) را از بین ببرد و می توانست این کار را انجام دهد زیرا چیزی از اسلام نمانده بود و دین تقریبأ تحریف و تضعیف شده بود، امام حسین (ع) قیام کرد و دین اسلام را نگاه داشت از این رو از آدم تا خاتم مدیون سیدالشهدا(ع) هستیم که توانست دین اسلام را حفظ کند.


حجت الاسلام مستشاری بیان داشت: نماز و حجی که ادا می کنیم مدیون سیدالشهدا(ع) می باشیم از این رو امام حسین (ع) جایگاهش فرق دارد، اگر سیدالشهدا(ع) زنده بماند بقیه ائمه اطهار علیهم السلام نیز زنده خواهند ماند و فرهنگ عاشورا و حسینی باید به فرزندانمان به طور صحیح منتقل شود.


وی در پایان تصریح کرد: دین را نمی توان از کتاب فرا گرفت دین را باید با حضور در جلسات سیدالشهدا(ع) یاد بگیریم تا محبت اهل بیت علیهم السلام به ما تزریق شود و با حضور در این مراسمات قطعأ امام حسین (ع) دست محبانش را رها نخواهد کرد./857/202/ب1

ارسال نظرات