۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۹۶۱۲۵
آیت الله صفایی بوشهری:

استانداردسازی سبب اعتماد عمومی و مایه آرامش و آسایش اجتماعی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این‌که استانداردسازی سبب اعتماد عمومی و مایه آرامش و آسایش اجتماعی می‌شود، گفت: استاندارد، نماد سالم‌سازی و سلامت کار و کالا و مایه‌ اعتماد مردم به این دو امر است.
مراسم بزرگداشت آيت الله خزعلي در بوشهر با حضور آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در نشست با مسؤولان و کارکنان اداره کل استاندارد استان بوشهر با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و تشکر و قدردانی از زحمات کارکنان اداره استاندارد در جهت رشد حوزه کیفیت و اعتماد عمومی، گفت: استاندارد، نماد سالم سازی و سلامت کار و کالا و مایه‌ اعتماد مردم به این دو امر است.

 

وی با بیان اینکه کار استاندارد هم سبب رشد، پیشرفت و توسعه و هم آرامش و اعتماد در جامعه می شود، افزود: استاندارد یک کار دو سویه ایجاد می‌کند که یکی تأیید محصول و کار و بررسی کیفیت و به دنبال آن ایجاد رشد و دیگری مایه‌ اعتماد مردم به کار و کالای موجود است.

 

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: کار اداره استاندارد یک کار نظارتی و حاکمیتی است که تنها به حوزه پایش و نظارت و حاکمیت محدود نمی شود.

 

وی بیان داشت: کار شما هم مایه پیشرفت محصولات و کارهای دانش بنیان و رشد صنعتی و رشد حوزه توسعه می‌شود و هم مایه اعتماد مردم به کار و کالا در محیط زندگی و مایه آرامش و آسایش اجتماعی می شود و از آن طرف از ضرر و زیان‌هایی که جامعه به خاطر هزینه کردن برای کار و کالای غیر استاندارد پرداخت می‌کند جلوگیری می‌کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشت: متأسفانه کمیت‌ها و استانداردها فدای انبوه‌سازی‌ها شده و این موجب عرضه محصولات و کارهای غیر استاندارد و ضعیف، ایجاد لطمه به اقتصاد، توقف پیشرفت و توسعه و از آن طرف کم شدن اعتماد عمومی می‌شود به همین خاطر نگاه های مردم از فضاهای ملی به سمت فضاهای فراملی معطوف شده که نتیجه آن استفاده از محصولات و کار خارجی است و این یک ضرر عمده در طول تاریخ ایران بوده است.

 

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: استاندارد یک عنصر مهم و مُهر تأییدی بر کار و کالا و مایه اعتماد داخل و آرامش است.

 

آیت الله صفایی بوشهری افزود: تا پیش از انقلاب نگاه همه مردم به کالای خارجی بود و این یکی از سیاست های جهان استکبار بخاطر چپاول ثروت جامعه و تسلط بر بازارهای ثروت افزا بوده است.

 

ضرورت استاندارد سازی کار و کالای داخلی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: الحمدالله بعد از انقلاب با نگاه هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری داشته اند در حوزه اقتصاد مقاومتی که یکی از ارکان آن، استانداردسازی کار و کالا است کارهای خوبی صورت گرفته است.

 

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای اتکاء به درون دانست و اظهار داشت: اگر کالای و کار داخلی ضعیف و بی کیفیت باشدع اقتصاد لطمه بسیار شدید می‌بیند به همین خاطر باید بر روی استانداردسازی کار و کالای داخلی که یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی عنایت ویژه داشته باشید.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: اگر کالای داخلی دارای استانداردهای لازم باشد، قطعاً مردم به سمت کالای خارجی نمی روند به همین خاطر باید بر روی استاندارها بسیار دقت کرد و با نگاه دقیق و علمی و نظارت پیگیر و عمیق، کیفیت کار و کالا را بالا رود.

 

مردم در حوزه استانداردسازی کار و کالا مطالبه داشته باشند

نماینده مقام معظم رهبری در استان تأکید کرد: در روند اقتصاد مقاومتی گذشته از تحول در شکل و سیستم های کالا، باید به طور مداوم بروز رسانی صورت گیرد و استاندارد آن بالاتر رود و قدرت رقابت از کشورهای خارجی گرفته شود.

 

وی افزود: مردم باید در حوزه استانداردسازی کار و کالا مطالبه داشته باشند و همچنین بر روی استانداردها و سلامت و صحت کالا دقت کنند و در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان خاطرنشان کرد: باید قبل از ورود محصول به بازار از لحاظ استاندارد بررسی شود که در غیر این صورت سبب عدم اعتماد و ترس مردم در خرید کالا می شود./833/202/ب2

ارسال نظرات