۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۳۶۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

موقوفه‌دار بودن تنها سه مورد از حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که تنها سه مورد از حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی دارای موقوفه هستند، گفت: این‌که اوقاف تاکنون کمکی به حوزه علمیه استان نکرده است؛ از جهتی درست و از جهتی نادرست است، چرا که ما موظف به هزینه درآمد موقوفات در محل نیات واقفان هستیم.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌ها، اهداف و آخرین وضعیت موقوفات، امامزادگان و رقبات استان پرداخت و اظهار داشت: تمامی تلاش‌ها این سازمان در جهت تحقق نیت واقفان خیراندیش است.


وی با اشاره به اظهارات اخیر مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی مبنی بر این‌که « اوقاف تک ریالی به حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی کمک نکرده است»، خاطرنشان کرد: این‌که اوقاف تاکنون کمکی به حوزه علمیه استان نکرده است؛ از جهتی درست و از جهت غلط است، چراکه ما موظف به هزینه درآمد موقوفات در محل نیات واقفان هستیم.


حجت الاسلام مصائبی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه تنها ارگانی است که زیر نظر چند دستگاه نظارتی فعالیت دارد، باید گفت که درآمد حاصل از موقوفات حوزوی استان بسیار اندک و ناچیز بوده و مقید به سه حوزه علمیه طالبیه، صادقیه و علی بن ابی طالب است.


 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تنها سه حوزه علمیه استان دارای موقوفه هستند، گفت: درآمد حاصل از موقوفات این حوزه‌ها نیز بسیار اندک بوده و بنا به نیت واقف در محل خاص خود هزینه می شود، از این رو نمی توانیم در جاهای دیگر هزینه کنیم.


وی با تأکید بر این‌که درآمد حاصل از موقوفات استان در سامانه به صورت ریز و به روز آماده ارایه به عموم رسانه‌های گروهی و مردم است، افزود: هر نهاد، ارگان و یا هر شخص حقیقی یا حقوقی که بخواهد در جریان فعالیت سازمان و وضعیت موقوفات قرار گیرد، آماده پاسخگویی هستیم.


حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت بیش از 50 مبلغ بومی و غیربومی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، اطعام ایتام، طرح پیوند آسمانی، اجرای طرح مهر تحصیلی و برگزاری مسابقات قرآن از دیگر فعالیت های اوقاف در ماه‌های اخیر بوده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری تجمع بزرگ «رهروان زینبی» طی روزهای آینده خبر داد و افزود: این همایش همزمان با 12 محرم در 12 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد، ضمن این‌که پیش از این همایش‌های بصیرت عاشورایی، لبیک یاحسین و شیرخوارگان حسینی نیز اجرایی شده است.


وی در پایان با بیان این‌که متأسفانه مردم و گاه برخی از مسؤولان نسبت به حکم شرعی وقف آشنایی کامل ندارند، گفت: اگر حقوق موقوفات پرداخت نشود، نیت واقفان تعطیل می‌شود، که این مسأله آثار سوء روانی در جامعه خواهد داشت، اگر وقف احیا شود، اقتصاد جامعه اسلامی احیا خواهد شد./935/202/ب2

ارسال نظرات