۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۹۶۴۶۶
مدیرکل اطلاعات هرمزگان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی هرمزگان برای حفظ وحدت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام در استان، گفت: از ظرفیت هیأت‌های مذهبی هرمزگان برای حفظ وحدت بین مسلمانان استفاده شود.
وحدت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سلیمی مدیرکل اطلاعات هرمزگان ظهر امروز در همایش توجیهی مسؤولان هیأت‌های مذهبی بندرعباس، ایران اسلامی را امن ترین کشور دنیا و خاورمیانه خواند و گفت: دشمن سعی دارد با ترفندهای گوناگون این وحدت و امنیت را از ما بگیرد، بنابراین محرم بهترین فرصت برای هیئت های مذهبی و روحانیت است که به این مسائل بیشتر بپردازند.

وی در ادامه به نامگذاری هفته اول ماه محرم به نام امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: این دو فریضه واجب باید به عنوان بزرگترین انگیزه قیام امام حسین(ع) در جامعه نهادینه شود.

 
مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان همچنین با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام بین برادران اهل سنت و تشیع ابراز داشت: روحانیان، هیأت‌های مذهبی و مسؤولان فرهنگی کشور باید در وحدت و یکپارچگی جامعه کمک کنند به ویژه در استان هرمزگان که بخشی از جامعه ما را اهل سنت تشکیل می‌دهند این وحدت و تعامل مسالمت آمیز باید حفظ شود.
 
 
حجت الاسلام سلیمی به وحدت بین شیعه واهل سنت اشاره کرد و افزود: در ایران اسلامی و استان هرمزگان بین همه اقوام و مذاهب وحدت حاکم است و زیر پرچم ولایت سر افرازانه زندگی می کنند که باید این وحدت و انسجام حفظ شود و هیئت های مذهبی نیز به این مسائل توجه کنند.
 
 
وی بیان داشت: با وجود گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه اختلافی بین شیعه وسنی نبوده و علمای اهل سنت مخالف حرکت های افراطی تکفیری ها و داعش هستند و به شدت آن را محکوم می کنند.
 
 
مدیرکل اطلاعات هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان جزء 5 استان امن کشور است از روحانیان وهیأت‌های مذهبی استان خواست در راستای حفظ وحدت بین شیعه و اهل سنت، تقویت اعتقادات و ارزش‌های اسلامی در بین مردم، عدم توهین به مقدسات و کسب اطلاع روحانیت از وهابیت و سلفی ها و آگاهی دادن به مردم تلاش کنند.
 
 
وی از هیأت های مذهبی، مداحان، سخنرانان و کسانی که دل در گرو ارزش‌های اسلامی و دینی دارند خواست تا از تحریفات قیام محرم و عاشورا جلوگیری کنند و در زمینه قیام عاشورا و محرم به سندهای معتبر مراجعه کنند.
 
 
حجت الاسلام سلیمی در ادامه شرایط خاورمیانه را شرایطی خاص خواند که در چند سال اخیر به فرموده مقام معظم رهبری، جاهلیت مدرن بر آن سایه افکنده است.
 
 
مدیرکل اطلاعات هرمزگان افزود: داعش در لباس مسلمانی و با پرچم لا اله الا الله به جنگ با اسلام واقعی تن داده و خون مسلمانان را به ناحق می ریزد.
 
 
وی گفت: دشمن زخم خورده انقلاب از هر راهی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید شده و تنها راه چاره را در ایجاد اختلاف بین امت اسلامی دیده، بنابراین سعی می‌کند به انحاء مختلف وحدت و انسجام بین مسلمین را از بین ببرد و کشورهای اسلامی را تحت سیطره خود درآورد.
 
 
حجت الاسلام سلیمی، طرز تفکر داعش را همان تفکر خوارج و نهروان خواند که در لباسی دیگر با حمایت استکبار در منطقه خاورمیانه حضور یافته و آرامش منطقه را به هم زده است.
 
 
وی تاکید کرد: دشمن به خیال باطل خود در صدد است تا کشور ایران را همچون سوریه و عراق ناامن کند اما غافل از اینکه مردم همیشه بیدار ایران اسلامی با تبعیت بی چون و چرا از رهبری نقشه های شوم آنان را نقش بر آب می کنند.
 
 
مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان در پایان به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، مواردی را به مسؤولان هیئات مذهبی متذکر شد و بر نظارت دقیق بر توزیع نذورات تاکید کرد./851/202/ب1
ارسال نظرات