۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۹۶۷۹۵
استاد حوزه علمیه قم:

عزادار سیدالشهدا هرگز تن به سازش با دشمن نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم یزدان پناه با بیان اینکه اشک بر اباعبدالله(ع) روحیه ظلم ستیزی را در انسان‌ها زنده کرده و آن‌ها را از طاغوت و طاعت شیطان دور می کند، گفت: کسی که در عزای سالار شهیدان اشک ریزان است هرگز حاضر نمی‌شود که با دشمن سازش کرده و حق را زیر پا بگذارند.
عزاداري سالار شهيدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم یزدان پناه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه به امام حسین(ع) قتیل العبرات یعنی کشته اشک ها می‌گویند، گفت: این موضوع به این علت است که محال است کسی سرگذشت و مظلومیت اباعبدالله(ع) را بشنود و بر ایشان اشک نریزد.


استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این موضوع که اشک ریختن بر اباعبدالله(ع) به دلیل مصیبت وارد بر ایشان نیست بلکه به این دلیل است که یک حق مسلم و آشکار و محرز زیر پا گذاشته شده است، افزود: اشک بر اباعبدالله(ع) چون اشک بر حقیقت انسانیت و فطرت پاک انسانی است موجب شادابی و نشاط برای عزاداران می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حقیقت اسلام و رسالت انبیاء همان فلسفه عاشورا و زنده کردن روح توحید و رحمانیت در جامعه بشری است به همین دلیل خداوند اشک ریختن بر اباعبدالله(ع) را مساوی با اشک ریختن بر خود دانسته و گناهان کسانی را که بر آن حضرت اشک بریزند را می بخشد.


یزدان پناه با بیان اینکه اشک بر اباعبدالله(ع) روحیه ظلم ستیزی را در انسان‌ها زنده کرده و آن‌ها را از طاغوت و طاعت شیطان دور می کند، گفت: کسی که در عزای سالار شهیدان اشک ریزان است هرگز حاضر نمی‌شود که با دشمن سازش کرده و حق را زیر پا بگذارند.

 

وی عاشورا را عامل انقلاب درونی در وجود انسان‌ها عنوان کرد، افزود: اشک بر اباعبدالله(ع) موجب تحول درونی انسان شده و زمینه‌ پیروزی حق را بر باطل هر چند که پیروان حق اندک باشند فراهم می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم حق پذیری، عدم ترس از مرگ و شجاعت را از دیگر برکات عزاداری بر اباعبدالله(ع) عنوان کرد، گفت: انسانی که با مکتب عاشورا تربیت شده و خو گرفته باشد از هیچ سلاحی نترسیده و در برابر دشمنان مانند یک سد مقاوم و صبور می‌شود و به عبارت دیگر چنین فردی شکست ناپذیر می شود.

 

یزدان پناه یادآورشد: اراده و یقین پولادین از دیگر برکات عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) است و کسی که با گریه بر عاشورا و عزاداری بر امام حسین(ع) انس بگیرد تسخیر ناپذیری جز ویژگی‌ها بارز اخلاقی او می شود./968/پ202/ف

ارسال نظرات