۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۷۰۵۰
امام جمعه نور:

گفتمان حسینی راه مقابله با نفوذ دشمن به کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که فلسفه قیام عاشورا مبارزه با استکبار، اصلاح باورها و اعتقادات غلط و برداشت های نادرست از اسلام بود، گفت: انقلاب عظیم ایران اسلامی نیز با پیروی از مشی حسینی توانست به پیروزی برسد و تا کنون با شعار عاشورایی حرکت کرده است.
گفتمان حسینی راه مقابله با نفوذ دشمن به کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت‌الاسلام سیدحسین امیری‌ارجمند، امام جمعه نور امروز در جمع مبلغان و روحانیان این شهرستان با بیان این که به ذات و حب به نفس در فطرت وجودی انسان قرار دارد، گفت: اما امام حسین(ع) وقتی امر حاکم شد تا برای حفظ دین جدش قیام کند، حب به ذات را کنار زد و همراه زن و فرزندان و دیگر یاران به کربلا رفت تا دین جدش را زنده و حفظ کند.

 

وی افزود: قیام امام حسین (ع) در عاشورا تنها به یک واقعه تاریخی ختم نمی شود بلکه اهمیت این قیام به واسطه مقدار تاثیرگذاری آن در جامعه بشری است.

 

امام جمعه نور، نهضت عاشورا را از نهضت های بی نظیر در تاریخ عنوان کرد و افزود: نهضت عاشورا الگوی کامل قیام های بشری در جهان است و بسیاری از اندیشمندان و آزادگان جهان برای رهبری قیام ها و اثبات حقانیت مظلومان از قیام امام حسین (ع) الگو برداری کردند.

 

حجت الاسلام امیری در ادامه با اشاره به فلسفه قیام عاشورا تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا مبارزه با استکبار و اصلاح باورها و اعتقادات غلط و برداشت های نادرست از اسلام بود و انقلاب عظیم ایران اسلامی نیز با پیروی از همین مشی حسینی توانست به پیروزی برسد و تا کنون با شعار عاشورایی حرکت کرده است.

 

امام جمعه نور افزود: ما باید با رعایت سبک زندگی و مبانی عرفانی امام حسین(ع) و مطابقت زندگی خود با زندگی آن امام، زندگی عزتمندانه و به دور از ذلت داشته و یار و مددکار آن حضرت باشیم.

 

وی ماه محرم و صفر را یک فرصت خوب برای ترویج و تبلیغ دین در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: ماه محرم نقش بی بدیل در پیروزی انقلاب داشته و همیشه این ماه محرم و صفر بوده که سبب شده همیشه این انقلاب ماندگار و پایدار در همه عرصه ها قدم بر دارد.

 

حجت الاسلام امیری ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر  را عامل کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها در جامعه دانست و با بیان این که فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: توجه به این موضوع مهم می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را به حداقل کاهش دهد.

 

امام جمعه نور، ماه محرم را فرصت طلایی برای ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: در این ماه باید امر به معروف و نهی از منکر توجه شود و این فریضه به خوبی در این ماه تقویت شود ، چرا که در کاهش جرایم بسیار موثر است.

 

وی با بیان این که ماه محرم ماه مغتنمی برای توسعه و تقویت ارزش های دینی و تقویت اخلاق اسلامی در جامعه است که در این راستا باید از این ظرفیت بالقوه به خوبی استفاده شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از حادثه عظیم عاشورا است که با رهبری مدبرانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مشارکت فعالانه مردم بنیان نهاده شد.

 

امام جمعه نور با اشاره به این که محرم و صفر نقش بی بدیلی در حفظ و صیانت از دین اسلام دارد،‌ گفت: عاشورا یک حماسه تاریخی و فراموش ناشدنی در تاریخ اسلام است.

 

وی با بیان این که اندیشه و تفکر عاشورا تنها مختص به زمان امام حسین(ع) نیست، ادامه داد: قیام امام حسین(ع) راه و روش زندگی را در همه اعصار برای همه روشن و ترسیم کرده است و اگر امام حسین(ع) با یزید بیعت نمی کند این پیام مهم را می رساند که افرادی که پیرو ایشانند در هیچ زمان و مکانی با افرادی که تفکرات ضد دینی دارند بیعت نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام امیری در ادامه سخنان خود گفت: آنچه که امروز دشمن به دنبال دست یافتن بر آن است این که ماهیت عزاداری ما را به سوی مسائل غیر واقعی و غلوآمیز سوق داده و سعی کند از جنس عزاداری های ما یک جنس بی خاصیت تولید کند.

 

وی گفت: حادثه عاشورا با توجه به آموزه ها و پیام هایی که درآن است یک ظرفیت عظیم تربیتی و اخلاقی است که اگر به شایستگی تبیین و تدوین شود دیگر جایی برای غلو و طرح مسائل غیر واقعی وجود نخواهد داشت.

 

امام جمعه نور، اصلی ترین و محوری ترین پیام قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را توجه به حقایق و معارف دین و شریعت اسلام عنوان کرد و افزود: آنهایی که می خواهند محتوای پیام عاشورا را منحرف سازند امروز به انواع امکانات و تجهیزات مدرن مجهز شده اند در حالی که نمی دانند واقعیت قیام عاشورا برای همیشه چون روز روشن قابل طرح و بیان است.

 

وی گسترش اندیشه امام حسین(ع) در بین مردم را از وظایف مبلغان دانست و افزود: وظیفه همه مبلغان و مداحان این ست که اصل دین و فلسفه قیام امام حسین(ع) را در جامعه تبیین و تشریح کنند و با بدعت ها و انحرافات مقابله کنند.

 

امام جمعه نور در ادامه این ایام را فرصت مناسبی برای بصیرت افزایی دانست و افزود: ما باید راه و مسیر حرکت خود را که همان راه ولایت فقیه است بشناسیم و در آن مسیر با صلابت و استواری حرکت کنیم./950/202/ب1

ارسال نظرات