۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۷۱۴۸
مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین:

نماز ظهر عاشورا باشکوه‌تر از همیشه در پنج منطقه شهر قزوین برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان این‌که در شهر قزوین در پنج منطقه مهم برنامه نماز ظهر عاشورا به صورت پرشور اقامه خواهد شد، گفت: انتظار می‌رود عزاداران و دستجات سینه زنی با حضور در صفوف به هم فشرده نماز نشان دهند که جایگاه نماز را بالاتر از عزاداری ‌می دانند. چرا که بی‌شک رضایت امام حسین(ع) نیز در همین امر نهفته است.
نماز ظهر عاشورا

حجت‌الاسلام سید قریش موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تأکید بر اهمیت برپایی نماز ظهر عاشورا به درس‌هایی که امام حسین(ع) با اقامه نماز اول وقت و به جماعت در تاریخ ثبت کردند عنوان کرد: امام حسین(ع) با دادن 2 شهید در راه اقامه نماز اول وقت جایگاه و اهمیت نماز را به تمامی مسلمانان در طول تاریخ گوشزد کردند. از این رو ما نیز باید در این ورز نسبت به هر چه باشکوه تر برگزار کردن نماز ظهر عاشورا اقدام کنیم.

 

وی به برگزاری جلسه شورای عالی نماز با حضور استاندار قزوین اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روز عاشورا شاهد اقامه سراسری نماز جماعت ظهر در سراسر استان باشیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: همزمان با ظهر عاشورا و با حضور عزاداران حسینی، هیأت مذهبی و خیل عزادارن با تأسی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، نماز ظهر عاشورا اقامه خواهد شد تا لبیک به ندای امام حسین(ع) در باب نماز داده باشیم.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان این‌که در شهر قزوین در پنج منطقه مهم برنامه نماز ظهر عاشورا به صورت پرشور اقامه خواهد شد گفت: در 5 منطقه شامل گلزار شهدای قزوین به امامت نماینده ولی فقیه در استان حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، صحن امام‌زاده حسین(ع)، مقابل مسجد شهید ثالت، چهارراه شهدا و مقابل مسجد شیخ الاسلام به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: انتظار می‌رود عزاداران و دستجات سینه زنی در هر جایی که اذان نماز ظهر و عصر داده شد با حضور در صفوف به هم فشرده نماز نشان دهند که جایگاه نماز را بالاتر از عزاداری‌می دانند. چرا که بی‌شک رضایت امام حسین(ع) نیز در همین امر نهفته است.

 

حجت‌الاسلام موسوی افزود: درخواست همکاری در این زمینه به مسؤولان و دست‌اندرکاران فرهنگی هیات‌ها و تکایا و داده شده و انها نیز قول مساعد برای اجرای ان داده اند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین از تشکیل کارگروه نماز ظهر عاشورا در میان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان نیز خبر داد و گفت: در این کارگروه مقرر شد تا سازمان‌هایی چون شهرداری، هلال احمر، اوقاف و سازمان تبلیغات با همکاری هم وسایل و مایحتاج اجرای هر چه باشکوه تر نماز ظهر عاشورا را برای نمازگزاران فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی در پایان اظهار امیدواری کرد: ما هر چه داریم از برکت نماز و توجه به این مهم در سطح جامعه است، بنابراین بایستی همانند سال‌های گذشته این فریضه، با شکوه و حضور گسترده‌ی آحاد مردم و عزاداران حسینی برگزار شود./955/303/ب2

ارسال نظرات