۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۵۱۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

عاشورا ترسیم کننده متعالی‌ترین جلوه‌های حیات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که عاشورا در زمان حیات ما از ماندگار‌ترین حقیقت‌های هستی است، گفت: عاشورا ترسیم کننده متعالی‌ترین جلوه‌های حیات است که باید این امر برای نسل کنونی جامعه تبیین شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری حسینی در ساری، قیام عاشورایی امام حسین(ع) را ماندگار دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) به دست افکار پلید و دیدگاه‌های شوم دشمنان اسلام در روز عاشورا به شهادت رسید، اما همچنان ایده‌‌ها و نظرات این بزرگوار برای ابدیت باقی مانده و همچنان چراغ راه بشریت خواهد بود.

 

حجت الاسلام علیزاده دین را خلاصه مکتب عاشورا دانست و با بیان این که امام حسین (ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید، افزود: این درس بزرگی برای همه ما است که برای دفاع از دین و ارزش های دینی باید جان خود را در کفه اخلاص قرار دهیم. 

 

وی با تأکید بر این که امروز درس ولایت مداری و دفاع از ولایت فقیه قیام عاشورا باید از سوی همگان در جامعه ایرانی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: در دفاع از حریم ولایت و رهبری نباید تعارف کرد، بلکه وظیفه خواص در این خصوص سنگین تر از دیگران است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: دشمنان در حادثه عاشورا تبلیغات منفی بسیاری انجام داده و سعی داشتند تا جریان کربلا را وارونه جلوه دهند، اما اراده خداوند متعال فوق اداره ها است و اداره کرد تا دستگاه حسینی باقی بماند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که جریان عاشورا مانند قرآن است، ادامه داد: آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت هزار و چهار صد و اندی سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین (ع) روز به روز بیشتر شده است.

 

این مسؤول فرهنگی ادامه داد: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آنکه بتوانند شیعیان را از بین ببرند قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر (عج) به عهده اوست را مورد هدف قرار دادند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که عاشورا در زمان حیات ما از ماندگار‌ترین حقیقت‌های هستی است، تصریح کرد: عاشورا ترسیم کننده متعالی‌ترین جلوه‌های حیات است که باید این امر برای نسل کنونی جامعه تبیین شود.

 

حجت الاسلام علیزاده، شناساندن آموزه‌های جاودانه کربلا به نسل امروزی را مسأله‌ای بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر جوانان با این آموزه‌ها آشنا شوند مشکلات بسیاری از جامعه رفع می‌‌شود و هجمه‌های فرهنگی دشمنان نیز کارساز نخواهد بود.

 

وی با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) بعد از گذشت هزار و 400 سال ماندگار است و عشق و محبت حضرت سیدالشهدا(ع) چون آتشی فروزان در قلب شیعیان، خاموش‌نشدنی است، خاطرنشان کرد: یکی از رازهای ماندگاری واقعه عظیم عاشورا، زحمات پیام رسان کربلا حضرت زینب(س)، است که با خطبه‌های آتشین خود پیام عاشورا را به گوش عالمیان رسانید و امروز نیز این وظیفه سنگین و مهم بر عهده علما، خطبا و ذاکران اهل بیت(ع) است که حقیقت پیام قیام حسینی را آن‌چنان که سزاوار است به همه آزادگان جهان ابلاغ کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، بصیرت و معرفت را از ارکان مهم عزاداری حسینی دانست و خاطرنشان کرد: حرکت امام حسین (ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهدا و فرهنگ عاشورا است و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهدا بود و اندیشه‌های بلند امام که فرمودند هرچه داریم از محرم و عاشورا است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) در ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﮐﺎروان ﮐﺮﺑﻼ اﺷﺎره ﮐﺮد و اداﻣﻪ داد: ﺗﻨﮫﺎ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺗﮑﯿﻪ ﮔﺎه و ﭘﻨﺎھﮕﺎه ﮐﺎروان اﺳﺮای ﮐﺮﺑﻼ ﺑﺎﺷﺪ اﯾﻦ ﺑﺎﻧﻮی ﺻﺒﻮر اﺳﻼم ﺑﻮد. 

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و دراﯾﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) از ﭘﺪر ﺑﺰرﮔﻮار و ﻣﺎدر آﺳﻤﺎﻧﯽ ﺧﻮد ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮدﻧﺪ ھﻤﮕﯽ در ﺻﺤﻨﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ درآﻣﺪ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺮدم ﺟﺎھﻞ آن روزﮔﺎر ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺷﺠﺎﻋﺖ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) را ﺗﺒﻠﻮر ﯾﺎﻓﺘﻪ در زﯾﻨﺐ ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﺮدﻧﺪ./950/202/ب1

ارسال نظرات