۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۷۷۳۶
سخنران حرم رضوی خطاب به والدین:

منتظر تدریس دین در فضایی خارج از چارچوب خانواده نباشید

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم رضوی در حرم رضوی خطاب به والدین گفت: پایه ای ترین مرکز تربیت فرزند خانواده است، از این رو برای تربیت فرزندان خود منتظر تدریس دین در فضایی غیر از خانه و خانواده نباشید.
حجت الاسلام جمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هنوز صحن و سرای رضوی در حزن و اندوه عاشورا و شهادت سید و سالار شهیدان به سر می برد، سیه پوش است، ذکر مصیبت و مرثیه سرایی از جای جای این حریم ملکوتی به گوش می رسد و جمع کثیری از مردم عزادار که شب گذشته برای عرض تسلیت شهادت علی بن حسین(ع) به محضر عالم آل محمد(ص) مشرف شده بودند، با مرثیه سرایی و سینه زنی در رثای شهادت مظلومانه امام سجاد(ع) آن بزرگ مرد تاریخ و مروج پیام عاشورا به سوگ نشستند.

 

بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری و عزاداری شب شهادت امام زین العابدین(ع) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با قرائت زیارت عاشورا آغاز و با سخنرانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عطمت و طهارت ادامه یافت.

 

حجت الاسلام محمد جمالی، سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم با اشاره به تربیت فرزند اظهار کرد: امام سجاد(ع) غلام و کنیز زیاد داشتند، ایشان افراد زیادی را به عنوان غلام برای تربیت وارد زندگی خود می کردند.

 

وی افزود: پایه ای ترین مرکز تربیت خانواده است، از این رو توصیه شده که فضای خانه و کاشانه خود را با اعمال صالح ملکوتی کنید، خانه مسلمان نباید حال و هوای شیطانی داشته باشد.

 

منتظر تدریس دین در فضایی غیر از چارچوب خانواده نباشید

حجت الاسلام جمالی با بیان این که از بهترین خدمات ما نسبت به فرزندان ایجاد فضای آموزشی ـ تربیتی در خانواده است، اظهار کرد: خانواده بهترین فضای آموزشی در بعد اثباتی، قول، عملی و اعتقادی است و ظرفیت و توانایی هایی که خانواده در این زمینه دارد، هیچ یک از مراکز آموزشی، مدارس و پیش دبستانی ندارد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: دین و دینداری را در خانه به فرزندان بیاموزید و منتظر تدریس دین در فضایی غیر از چارچوب خانواده نباشید زیرا هیچ کس دلسوزتر از پدر و مادر نسبت به فرزند نیست و تلاش معلم و مربی های آموزشی در این زمینه به پای والدین نمی رسد.

 

وی با اشاره به این که فرزندان وقتی پدرشان را مؤمن، فاضل و حکیم بدانند، از آن ها خط می گیرند، خاطرنشان کرد: اگر فضای تربیت صالح در خانواده مهیا نباشد، از دست هیچ کس مدرسه، معلم، خطیب، مشاوره و عالم دینی برای هدایت فرزندان کاری ساخته نیست زیرا تربیت از ریشه ویران است.

 

حجت الاسلام جمالی ادامه داد: خانه ای که اعضایش اهل نماز و دین نباشد نمی تواند محل مناسبی برای رشد تربیت فرزند باشد؛ پدر و مادری که منزل را عشرتکده کرده اند و تمام خواسته های فرزند را اجابت می کنند با در اختیار گذاشتن هرگونه امکانات و تکنولوژی های به روز سبب انحراف فرزندشان می شوند.

 

وی تصریح کرد: خانه ای که در آن بی دینی جای ایمان، دروغ جای صداقت را گرفته و بی حجابی و بی غیرتی در آن بیداد می کند، فضایی که به جای دوستی دشمنی می شود زیرا بدترین دوستانی که دشمنی می کنند والدین هستند؛ فضای مسمومی است.

 

سخنران حرم رضوی با اشاره به کسانی که بر دعای در حق جوانان همیشه تأکید می کنند، خطاب کرد: در کشور ما از رهبر گرفته تا سایر مسؤولان نگران فرزندانمان هستیم اما باید بدانیم که تنها با دعا نمی شود برای جوانان کاری کرد، بلکه از درون خانواده باید برای تربیت آن ها تلاش کرد، در غیر این صورت با دعای شبانه روزی هم فرزندان اصلاح نمی شوند.

 

حجت الاسلام جمالی در ادامه سخنانش بنا به روایتی گفت: پنج گروه را بشناسید و خودتان جزء این پنج گروه نباشیدو با این پنج گروه هرگز دوست و همسفر هم نشوید؛ با کذاب رفیق مشوید، از هم نشینی با فاسق برحذر باشید کسی که علنی و آشکارا گناه و معصیت می کند، از رفاقت با احمق بپرهیز همچنین بخیل؛ کسی که بخل و حسادت درونش بیداد می کند و گروه پنجم قاطع رحم است به خصوص کسی که با نزدیکترینش قطع رابطه کرده است./1308/202/ب1

ارسال نظرات