۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۹۸۷۱۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

13 آبان روز تثبیت روحیه استکبارستیزی مردم ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: 13 آبان یادآور روحیه استکبار ستیزی مردم ایران است که در این روز مردم مومن ایران چون همیشه باید فریاد نفرت و انزجار خود را از ستمگران عالم سر داده و دشمنی همیشگی خود را با استکبار و استعمار جهانی که در راس آن آمریکای خائن قرار دارد، ثابت کنند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت در هر دو دنیا، اظهار داشت: اگر انسان در زندگی اهل رعایت تقوای الهی باشد، خدای متعال همه درهای بسته را به روی او باز کرده و گرفتاری هایش را برطرف می کند.

 

وی ادامه داد: خدای منان در آیه 3 سوره طلاق می فرماید؛ «وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ‏ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»؛ اگر انسان بخواهد در زندگی دنیایی‌اش هم موفقیتی به دست آورد، راه آن حفظ تقوای الهی و توکل بر ذات یگانه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خطاب به مسؤولان در همه نهادها و دستگاه ها افزود: هر مدیر و مسؤولی که بخواهد مشکلات و معضلاتی را که در مجموعه خود با آن مواجه است، حل کند، لازمه آن اطاعت از خداوند متعال و رعایت تقوای الهی است.

 

ارتباط قوی با خداوند عامل موفقیت مقام معظم رهبری است

امام جمعه ارومیه با توجه به نقش مؤثر امام خامنه ای در هدایت جامعه اسلامی تأکید کرد: در آشفته بازار فعلی جهان و با وجود همه معضلات و مشکلات بین المللی، مقام معظم رهبری با توکل بر خدا و نیروی ایمان و اراده الهی می تواند بر همه این مسایل چیره شده و نقش هدایتی خودشان را به صورت کامل و دقیق ایفا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست جوانان و دانشجویان مومن این مرز و بوم، تصریح کرد: 13 آبان یادآور روحیه استکبار ستیزی مردم ایران است که در این روز مردم مومن ایران چون همیشه باید فریاد نفرت و انزجار خود را از ستمگران عالم سر داده و دشمنی همیشگی خود را با استکبار و استعمار جهانی که در راس آن آمریکای خائن قرار دارد، ثابت کنند.

 

وی افزود: در روز 13 آبان و پس از تسخیر لانه جاسوسی امام خمینی(ره) بر این حرکت انقلابی جوانان کشورمان صحه گذاشته و فرمودند: «الان مرکز فساد آمریکا را جوانها رفتند و گرفتند و آمریکایی ها آنجا بودند...»؛ که این کلام ثابت کننده روحیه بارز امام خمینی(ره) در امر استکبار ستیزی بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه، آمریکا را مرکز و محور شرارت در جهان دانست و تأکید کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تمام گرفتاری جهان اسلام بخاطر وجود پر از شر و بدون ذره ای منفعت آمریکا است.

 

حل گرفتاری برادر دینی از نعمات الهی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به آیات و روایات ائمه معصومین(ع) خاطرنشان کرد: اگر انسان بتواند گرفتاری و مشکل برادر دینی خود را حل کند، باید از خدای متعال شاکر و ممنون باشد که چنین توفیقی را نصیب او کرده است، چرا که بر اساس روایات حل مشکل مومن و مسلمان از نعمات ارزشمند الهی و برابر با هزار سال عبادت شبانه روزی است.

 

انسان متقی با ادب و احترام سخن می گوید

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به برخی از مسایل مهم تربیتی به ویژه در حریم خانواده، گفت: از جمله مسائل سفارش شده از سوی ائمه اطهار(ع) در برخورد با دیگران به ویژه با اعضای خانواده، برخوردی مؤدبانه و محترمانه داشتن است، چرا که چنین برخوردی شأن و احترام بین طرفین را حفظ کرده و مانع از شیوع نفرت و کینه در بین افراد و اعضای خانواده می شود.

 

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرموده اند: «هنگام سخن گفتن زیبا سخن بگویید تا جوابی زیبا بشنوید» و یا فرمودند: «هنگام سخن گفتن از کلمات بد استفاده نکنید، چون در صورت زشت حرف زدن قلب ها پر از کینه و نفرت می شوند»، بنابراین باید همواره با زبانی نرم و پر از احترام سخن گفت تا عاطفه و علاقه بین انسان ها افزایش یابد./936/201/ب2

ارسال نظرات