۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۹۹۴۹۵
مشاور فرمانده کل سپاه:

آمریکا با عادی سازی روابط خود با ایران به دنبال نفوذ در کشور است

خبرگزاری رسا ـ سردار جوانی با تأکید بر این‌که آمریکا به دنبال تسلط بر منطقه و اختلاف انگیزی میان مسلمان است، گفت: آمریکا سعی دارد با برقراری رابطه و عادی سازی روابط خود با ایران در کشور نفوذ کند.
سردار جواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار یدالله جوانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تأکید بر این‌که رویارویی حق و باطل تعطیل شدنی نیست، اظهار داشت: تجربه 37 ساله انقلاب اسلامی نشان داد که برخلاف ادعای برخی افراد، مقابله با آمریکا امکان‌پذیر است.


وی آمریکا را طاغوت زمان معرفی کرد و گفت: آمریکا با احساس قدرتی که می کند و همچنین با خودبرتر بینی سعی در تسلط بر ملت ها و برده کردن آنها دارد، آمریکا پیش از تشکیل حکومت اسلامی از اسلام ترسی نداشت؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فهمید که این انقلاب به دیگر نقاط جهان نیز صادر خواهد شد.


سردار جوانی با اشاره به این‌که آمریکا بر ظرفیت انسان‌سازی و تمدن سازی اسلام آگاهی دارد، از این رو به دنبال مبارزه با هویت اسلامی ایران و به راه انداختن موج اسلام هراسی در دنیا است، خاطرنشان کرد: آمریکا سعی دارد با برقراری رابطه و عادی سازی روابط خود با ایران در کشور نفوذ کند.


مشاور فرمانده کل سپاه با بیان این‌که آمریکا به دنبال روی کار آمدن نیروهای غرب گرا در ایران است، تصریح کرد: موضوع هسته ای قابلیت مذاکره داشت تا با تبلیغات گسترده آمریکا در خصوص ایران هراسی نیز مقابله شود، اما این مذاکرات به هیچ وجه برای عادی شدن روابط ایران و آمریکا نیست.


وی با تأکید بر این‌که آمریکا به دنبال تسلط بر منطقه و اختلاف انگیزی میان مسلمان است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند؛ مذاکره با آمریکا در خصوص مسائل منطقه‌ای معنا ندارد، چراکه هدف اصلی آمریکا ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی است که همین مسأله در تضاد با مواضع ایران قرار دارد.


سردار جوانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که اگر از ضعف های ساختاری برجام غفلت شود؛ کشور آسیب می‌بیند و باید نقشه راه رهبری مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ ما با آمریکا برای حل اختلافات خود مذاکره نکردیم که به دنبال رابطه با این کشور باشیم.


وی 13 آبان را یادآور فتنه‌ها، جنایات و توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران دانست و گفت: آمریکا تمام ویژگی های یک مستکبر را دارد؛ در دانشگاه های کشور جریان های به وجود آمدند که با توجیه های مختلف در صدد گرفتن روحیه استکبارستیزی از مردم ایران هستند.


مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: عده ای توافق هسته ای را نقطه پایان شعار مرگ بر آمریکا می دانند اما غافل از اینکه استکبار ستیزی ریشه در مبانی قرآنی و انسانی دارد،  مشکل مخالفان استکبار ستیزی در هستی شناسی است، چراکه در هر دوره ای از زمان همواره ولایت الهی و ولایت طاغوت وجود داشته است./935/202/ب2

ارسال نظرات