۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۹۹۶۰۴
صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از نمایشگاه کتاب شهرکرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز از دهمین نمایشگاه کتاب در محل دائمی برپایی نمایشگاه‌ این استان دیدن کرد و با ناشران و نویسندگان کتاب درباره آخرین تحولات بازار نشر و تازه‌های تألیف و ترجمه کتاب به گفت و گو پرداخت.
بازديد سه ساعته نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري از نمايشگاه کتاب شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز از دهمین نمایشگاه کتاب در محل دائمی برپایی نمایشگاه‌ این استان دیدن کرد و با ناشران و نویسندگان کتاب درباره آخرین تحولات بازار نشر و تازه‌های تألیف و ترجمه کتاب به گفت و گو پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در این دیدار با ابراز رضایت از نمایشگاه امسال کتاب در شهرکرد اظهار داشت: من وقتی ترافیک مسیر نمایشگاه که نشأت گرفته از استقبال و علاقه مردم استان به کتاب است را مشاهده کردم، بسیار خوشحال شدم و این صحنه برایم بسیار لذت بخش بود.

 

امام جمعه شهرکرد با یادآوری این که استقبال کم‌رنگ مردم از نمایشگاه کتاب سال‌ های گذشته یکی از دغدغه‌های ناشران و مسؤولان بود، تصریح‌ کرد: خوشبختانه امسال با تبلیغاتی که صورت گرفت و مردم در جریان اهمیت و ضرورت این امر بسیار مهم قرار گرفتند، شاهد استقبال بسیار خوب از نمایشگاه نسبت به سال ‌های قبل بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام رضایت غرفه‌ داران از استقبال مردمی و فروش کتاب ‌ها تصریح‌ کرد: از این تعداد غرفه‌ای که ما دیدن کردیم، تمام غرفه ‌داران از حضور مردم و استقبال و فروش کتاب ‌ها ابراز رضایتمندی کردند.

 

این مقام مسؤول، استقبال خوب مردم از نمایشگاه کتاب را مایه مباهات و بالندگی دانست و خاطرنشان ‌کرد: برای من لحظه ‌ای خوشایندتر از این لحظه، حضور در نمایشگاه و مشاهده استقبال مردم استان از این رویداد فرهنگی نیست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در تشریح عوامل استقبال مردم از نمایشگاه‌ های کتاب تصریح‌ کرد: علت این استقبال مردم از نمایشگاه آن است که کتاب عامل رشد فکر، فرهنگ و ارتقای همه جانبه جامعه محسوب می شود و جامعه ‌ای که با کتاب مأنوس باشد، آن جامعه حتماً در مسیر رشد و تعالی قرار دارد اما جامعه‌ای که از کتاب دور باشد، باید از آینده خود نگران باشد.

 

در این بازدید سه ساعته که آقای کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه در استان را همراهی می کرد، غرفه ‌داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی در خصوص تازه‌های نشر و فعالیت‌ های صورت گرفته در عرصه چاپ کتاب بیان کردند.

 

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، نیز در این دیدار به استقبال چشمگیر مردم از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با وجود بارندگی در روزهای نخست، این نمایشگاه با استقبال قشرهای مختلف مردم در پنج روز گذشته همراه شده است.


کارگران با اشاره به این که این نمایشگاه تا دوازدهم آبانماه برای حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی دایر است، افزود: تا به امروز بیش از پنج میلیارد ریال کتاب در این نمایشگاه فروخته شده که در نوع خود بی سابقه است.


به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، تحفیف کتاب در نمایشگاه ناشران کشور در شهرکرد از 30 درصد آغاز می شود و گاهی تا 60 درصد نیز رسیده است.


این مقام مسؤول با بیان این که دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی نیز با ارائه کارت دانشجویی و کد ملی از یارانه کتاب برخوردار می شوند، گفت: نمایشگاه دهم کتاب در شهرکرد با حضور بیش از 400 ناشر با 30 هزار عنوان در 181 غرفه برپا شده است.


وی با اشاره به این که برای نخستین بار در 9 دوره گذشته، این نمایشگاه در فصل پاییز که اوج حضور دانشجویان و دانش آموزان است، برپا شده، خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف ما از برپایی این نمایشگاه، عرضه مطلوب و فراگیر کتاب به قشر تحصیل کرده و عموم مردم و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه است./9457/202/ب1

ارسال نظرات