۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۰۱۳۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

قوه قضاییه مظهر عدالت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: قوه قضاییه مظهر عدالت است و مهمترین خواسته مردم برخورد با خاطیان و بر هم زنندگان نظم و امنیت در جامعه از قوه قضاییه است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امشب در حاشیه دیدار حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی، معاون قوه قضاییه و رییس امور شورای حل اختلاف کشور در جمع پرسنل قوه قضاییه نکا و مسؤولان افزود: وظیفه قوه قضائیه محافظت از این دستاوردهای دینی و عقلی است و این کار تنها با تحقق عدالت در همه عرصه‌ها ازجمله عدالت قضایی ممکن می‌شود.

 

وی با اشاره به این که مقدمات اجرای حکم خدیجه رمضانی بانوی میاندورودی که در اردیبهشت امسال از سوی سه نفر ربوده شد و سپس به قتل رسید، اظهار کرد: حکم این قتل برای قاتل و قاتلان در شهرستان صادر شده و در تهران روند رسیدگی به امور طولانی شده است که امیدواریم در این راستا برای اجرای حکم، جدی‌تر وارد شوید.

 

حجت‌الاسلام محمدی‌لائینی افزود: اگر احکام جدی‌تر اجرا شود، امنیت در شهرستان ایجاد می‌شود و با اجرای حکم از سوی قوه قضاییه به حتم شاهد این حوادث ناگوار و انسان‌ربایی در شهرستان و اطراف نیستیم و امنیت نیز زیر سؤال نمی‌رود.

 

وی با بیان این که بخشی از امنیت در جامعه، مدیون قوه قضاییه و تلاش‌های ناشی از تلاش این عزیزان است، گفت: قوه قضاییه در کنار نیروهای نظامی و انتظامی حافظ امنیت در جامعه است که امیدواریم با انجام مبارزه جدی با علل و عوامل جرم‌خیز در شهرستان، امنیت کامل در شهرستان ایجاد شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با مهم ارزیابی کردن دستگاه قضا در حکومت اسلامی، برقراری عدل را مهم ترین رسالت قوه قضائیه برشمرد و گفت: رعایت عدل و انصاف باید همواره رویکرد اصلی مدیران در نظام اسلامی باشد.

 

امام جمعه نکا با بیان این که برقراری عدالت حقیقی یکی از مهم ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دستگاه قضا به عنوان متولی اصلی برقراری عدالت در جامعه رسالت سنگینی در تحقق این وظیفه خطیر بر عهده دارد و باید بدون توجه به حاشیه ها به رسالت حقیقی خود بپردازد.

 

حجت الاسلام لائینی عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

 

امام جمعه نکا نیز با قدردانی از حضور مسؤولان کشوری در شهرستان و رسیدگی به مشکلات مردم، گفت: امنیت از مسائل مهم و حیاتی در جامعه است که امیدواریم با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: بخشی از امنیت در جامعه در کنار نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی، مدیون قوه قضاییه است که با دقت در حال انجام است و امیدواریم با تلاش بیشتری در احقاق حق مردم تلاش شود.

 

فرماندار نکا نیز با گرامیداشت 13 آبان و مناسبت های خاص آن اظهار داشت: روز 13 آبان ماه روز استکبارستیزی است که این فریاد امروز محکم تر و با صلابت‌تر از هر زمان دیگری فریاد می شود.

 

جعفر احمدی گفت: امنیت فعلی در شهرستان نکا با توجه به پیشینه مذهبی مردم این دیار مثال زدنی است و قوه قضاییه در کنار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، تلاش فراوانی برای این مسئله و ایجاد امنیت در شهرستان انجام داده است./1317/202/ب2

ارسال نظرات