۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۰۰۴۷۲
امام جمعه شهرکرد:

برجام نباید بهانه‌‌ای برای نفوذ دشمن به کشور باشد/ سازش با آمریکا امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نفوذ یک اصل است که رهبری بر آن تأکید کرده‌اند و برجام هم نباید بهانه ‌ای برای نفوذ باشد که اگر برجام با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب با تشکیل هیأتی از سوی شورای عالی نظارت شکل بگیرد، به یقین از خطرات احتمالی مصون می‌مانیم.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دیدگاه ملی گرایانه و جمهوریت نباید سبب شود اسلامی بودن فرع  قرار گیرد، بلکه اسلام باید اصل باشد و در کنار جمهوریت قرار گیرد.

 

 

وی افزود: اصل حاکمیت اسلام است، اما قطعاً با مشارکت مردم باید باشد و جمهوریت حتماً نقش خودش را در کنار اسلامیت دارد، اما نگاه دیگری هست که به ملیت اصالت داده و اسلام را فرع دانسته و اسلام را قربانی جمهوریت و ملیت کرده که این مورد خطرناک و مهم است.

 

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: در ابتدای انقلاب هم دولت موقت چنین دیدگاهی داشت و ملیت را اصل می‌دانست و این موجب شد که دست آمریکا باز شود و توطئه‌ها، کودتاها، ترورها و جنایت‌های بسیاری از جمله کودتای 28 مرداد به راه بیفتد که با این کودتا توانستند 35 سال شاهی را که از در بیرون رانده شده بود از پنجره وارد کرده و در طول 35 سال این ضایعات زیادی برای کشور ایجاد کنند.

 

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که امام خمینی(ره) به برکت اسلام مقتدرانه ایستادند و علی ‌رغم همه توطئه‌ها مانند ترور و جنگ 8 ساله و کودتا‌ها اسلامیت را حفظ کرده و پیوند بین امت و ملت و اسلام را حفظ کردند، افزود: امروز رهبر انقلاب به دنبال همین هدف هستند که با اصل قرار دادن اسلام و دین از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.

 

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که دشمن از برخی نگاه‌های افراطی استفاده و نفوذ می‌ کند که باید مراقب نگاه ملی گرایانه بود، ادامه داد: امام با شهامت تمام فرمودند تا من زنده هستم برای آمریکایی ‌ها جای پایی در کشور نخواهد بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب با صلابت با مشارکت مردم راه را بر دشمن بسته‌اند.

 

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نفوذ یک اصل است که رهبری بر آن تأکید کرده‌اند و برجام هم نباید بهانه ‌ای برای نفوذ باشد که اگر برجام با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب با تشکیل هیأتی از سوی شورای عالی نظارت شکل بگیرد، به یقین از خطرات احتمالی مصون می‌مانیم.

 

 

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به این که خداوند از دین خود حمایت و آن را حفظ می ‌کند، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر کفار قریش برای ایشان توطئه کردند و قصد داشتند پیغمبر را در رختخواب خود شبانه به قتل برسانند که به خواست خداوند جبرئیل بر پیامبر نازل شد و ایشان را از توطئه کفار آگاه کرد و نقشه آنان برملا شد و امام علی(ع) در رختخواب ایشان قرار گرفتند و پیامبر به غار رفتند و به خواست پروردگار به وسیله عنکبوت و تار عنکبوت و کبوتری که لانه گزیده بود، پیامبر مصون ماندند و دین خدا و اسلام حفظ شد.

 

 

این مقام مسؤول با اشاره به روز شهادت امام سجاد(ع) اهل تقوا را به استغفار از گناهان و از بین بردن ظلمت در وجود خود دعوت کردند که موجب از بین رفتن اعمال نیک می‌شود.

 

 

وی با بیان این که دو روز مهم کیفیت و روز جهانی علم در خدمت صلح جهانی در پیش‌رو است، گفت: ملت ما صلح دوست است و علم را در راستای توسعه و صلح جهانی به کار می‌ برد و کیفیت در تولیدات هم بسیار مهم است که باید به این مهم توجه ویژه شود، چراکه ظرفیت و استعداد آن در کشور موجود است و تولیدات داخلی ما باید از تولیدات بیگانگان برتر باشد.

 

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: شرایط اجازه نمی ‌دهد با دشمن ستیزه‌گر سازش کنیم و اگر در کشور سلاح تولید می‌شود، تنها در راستای دفاع است و سازش با دشمن خبیثی که در مقابل اسلام قرار می‌گیرد، امکان پذیر نیست و به فرمان رهبر معظم انقلاب سازش با این شیطان بزرگ «آمریکا»، امکان‌پذیر نیست./9457/202/ب1

ارسال نظرات