۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۲۱۴

نخستین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین، 21 و 22 آبان ماه در قم برگزار می شود.
همايش اربعين


به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین با حضور مدیران بیش از سیصد هیأت فعال در عرصه پیاده روی اربعین از سراسر کشور در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.


این همایش به همت جامعه ایمانی مشعر، پنجشنبه و جمعه، 21 و 22 آبان ماه با سخنرانی حجج اسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، مرتضی آقاتهرانی، سید هاشم الحیدری، داوود صالحی و آقایان حاج حسین یکتا و سعید قاسمی برگزار می‌شود.

 

در این همایش قرار است سخنرانان با موضوعات «پیاده‌روی اربعین و گفتمان انقلاب اسلامی»، «پیاده‌روی اربعین و هیأت تراز انقلاب اسلامی»، «مدیریت بحران اربعین»، «بستر عظیم تربیتی پیاده‌روی اربعین»، «پیاده‌روی اربعین در امتداد ظهور» و دیگر موضوعات به سخنرانی بپردازند.


شرکت‌کنندگان در این همایش، شام پنجشنبه، میهمان هیأت شباب الامام الخمینی(ره) خواهند بود. در این هیأت حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی به سخنرانی خواهد پرداخت.


افزون بر کمیسیون‌های تخصصی و حضور در هیأت شباب الامام الخمینی، تقدیر از فعالان پیاده‌روی اربعین، برپایی نمایشگاه تخصصی اربعین، اهدای «بسته محتوایی اربعین» و صدور بیانیه برخی از دیگر فعالیت های پنجمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور خواهد بود.

 

برای تهیه «بیانیه هیأت‌های فعال در عرصه اربعین»، ضمن رصد و بررسی و تحلیل فضای جامعه و نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای پیشِ روی پیاده‌روی اربعین حسینی؛ محورهای آن از کارشناسان و شرکت‌کنندگان در همایش فراخوان، بررسی و جمع‌بندی خواهد شد.

 

گفتنی است «جامعه ایمانی مشعر» حلقه‌ای دوستانه برای حضور هیأت‌های کشور است که با پیوستن روزافزون هیأت‌های حسینی می‌رود تا محفلی بزرگ برای همدلی و هم‌سویی همه هیأت‌های سراسر کشور باشد. مهم‌ترین تأثیر این جامعه بزرگ ایمانی، ایجاد فرصت‌های یکسان برای تمام هیأت‌ها در سراسر کشور است که امکان پیشرفت کمی و کیفی هم افزایی و نزدیک شدن هر چه بیشتر همه اعضا را برای نیل به جایگاه هیأت تراز انقلاب اسلامی فراهم می‌کند. /916/د101/ف2
 

منبع: روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر

ارسال نظرات