۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۰۱۶۹۶
مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

ثبت‌نام بیش از 23 هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی برای پیاده‌روی اربعین/ نام‌نویسی در سامانه سماح ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تاکنون بیش از 23 هزار نفر از مردم استان آذربایجان‌شرقی برای اعزام به زیارت اربعین حسینی نام‌نویسی کرده اند، گفت: کار ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت همچنان ادامه دارد.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی‌ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح روند اعزام زائران عتبات عالیات عراق پرداخت و از آغاز صدور روادید برای زائران اربعین حسینی ساکن در شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: بیش از 23 هزار نفر از مردم استان آذربایجان‌شرقی برای اعزام به زیارت اربعین حسینی تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: کار ثبت‌نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ادامه دارد و زائرانی برای شرکت در اربعین سرور و سالار حسینی قصد سفر به کربلای معلی را دارند می‌توانند در این سامانه ثبت کنند.


روحی‌ملکی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از امروز کارگزاران کنسولگری عراق در تبریز مستقر شدند تا مقدمات کار صدور روادید را برای زائرانی که از استان های آذربایجان شرقی ، غربی و اردبیل به عراق خواهند کرد را فراهم کنند.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با أاکید بر این‌که در این مرحله تنها مدیران کارگزاران زیارتی به محل حضور کارگزاران کنسولگری عراق در دفتر مرکزی کارگزاران مراجعه و اقدامات لازم را انجام می دهند ، گفت: تمامی امور ثبت نام زائران در دفاتر زیارتی انجام می شود و متقاضیان برای تکمیل مراحل اعزام باید به همراه گذرنامه و دو قطعه عکس به دفاتر مجاز زیارتی  استان مراجعه کنند.


وی با بیان این‌که امسال به علت شوق زیارت کربلای معلی   11 دفتر درکشور برای صدور روادید به عراق جهت شرکت در مراسم اربعین راه اندازی شده است، گفت:  امسال در اربعین اعزام کاروانی نداریم، اعزام ها فقط در قالب گروه های 5 یا 10 نفره خواهد بود.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی افزود: علاوه بر چهار شهر تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه که کشور عراق در آنجا دفاتر کنسولی دارد، در برخی از شهرها ازجمله تبریز دفاتری برای صدور روادید برای ایام اربعین ایجاد شده است.


روحی‌ملکی با اشاره به این‌که براساس قوانین کشور عراق دریافت روادید برای تمام افرادی که در اربعین حسینی قصد سفر به کربلا را دارند ضروری است، افزود: وزارت کشور عراق مبلغ روادید گروهی را 30 دلار و فردی را 40 دلار تعیین کرده است./935/203/ب2

ارسال نظرات