۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۷۴۹
در نخستین جمعه از ماه صفر؛

هشتمین همایش دختر آفتاب در کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هشتمین همایش ‹‹دختر آفتاب›› به مناسبت سالروز شهادت و بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) در نخستین جمعه از ماه صفر در مسجد نور شهرستان کاشان برگزار می شود.
هشتمين همايش دختر آفتاب در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، جواد فهیمیان دبیر اجرایی هشتمین همایش دختر آفتاب در شهرستان کاشان بعداز ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: هشتمین همایش ‹‹دختر آفتاب›› با هدف تکریم از ایتام ویژه بانوان و دختران سه ساله و بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) از سوی هیات حضرت رقیه(س)مسجد نور کاشان برگزار می شود.

 

وی افزود: برای‌ نخستین بار در ایران هیأت حضرت رقیه(س) مسجد نور کاشان از سال 1387تا کنون به پاس بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) بنت الحسین(ع) و تکریم از ایتام همایشی بزرگ با نام «دختر آفتاب» را برگزار کرده است.

 

فهیمیان، تکریم از ایتام و دختران سه ساله، شناسایی دختران نیازمند و بی بضاعت سه ساله و معرفی آنها به خیرین شهرستان و بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) را از مهم ترین اهداف برگزاری همایش ‹‹دختر آفتاب›› اعلام کرد.

 

دبیر اجرایی هشتمین همایش دختر آفتاب در شهرستان کاشان با اشاره به این که سال گذشته بیش از هفت هزار دختر سه ساله در این برنامه شرکت کرده بودند، گفت: پیش بینی می شود امسال نزدیک به هشت هزار نفر در هشتمین همایش دختر آفتاب در شهرستان کاشان شرکت داشته باشند.

 

به گفته وی، هشتمین همایش دختر آفتاب افزون بر شهرستان کاشان در شهرستان آران و بیدگل و شهرهای همجوار، نوش آباد، سفید شهر و ابوزیدآباد نیز برگزار می شود.

 

شایان ذکراست، حضرت رقیه(س) در سال 57 هجری قمری متولد شد و خانه امام حسین(ع) وام اسحق گرمای تازه ای یافت، اما درهمان ابتدای کودکی مادر را از دست داد و دردامان عمه اش حضرت زینب(س) تربیت شد تا این که در سال 60 هجری قمری، حضرت رقیه(س) به همراه کاروان امام حسین(ع) راهی کربلا شد، گفته می شود روز عاشورا، هنگام وداع امام حسین(ع) با اهل بیت، حضرت رقیه(س) خواب بود و پدر را ندید، لذا بارها از عمه اش زینب(س) سراغ پدر را گرفت، مرقد مطهر حضرت رقیه(س) در شهر شام سوریه به صورت بارگاهی عظیم و آبرومندی برای زیارت مشتاقان اهل بیت پیامبر(ص) است./1307/203/ب1

ارسال نظرات