۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۳۰۱۷۶۶
امام جمعه سنقر:

توجه طلاب به تحصیل و تهذیب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر گفت: طلاب باید با تلاش و پشتکار خود در زمینه های تهذیبی و تحصیلی سبب ترویج دین اسلام و پیشرفت جامعه روحانیت شوند.
حجت الاسلام برقراري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محفل انس با قرآن و تجلیل از مبلغان خواهر و برادر عصر امروز با حضور حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه شهرستان سنقر، حجت الاسلام مجید بنی عامری مدیر حوزه علمیه و جمعی از طلاب و روحانیان شهرستان سنقر در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

 


حجت الاسلام محمد باقر برقراری با حضور در محفل انس با قرآن با بیان فضائل و برکات قرآن کریم عنوان داشت: انس با قرآن کریم از عوامل سعادت انسان ها است، طلاب و روحانیان خود را با آیه های قرآن کریم پیوند دهند و از رهنمود های این کتاب آسمانی بهره مند شوند.

 


امام جمعه شهرستان سنقر در ادامه افزود: وجود قرآن به عنوان یک دستورالعمل در جامعه قطعأ از بروز بسیاری از مسائل و مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

 


وی با اشاره به طلاب و مبلغانی که در مناطق مختلف به ترویج دین اسلام می پردازند خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیان سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستند و فعالیت های آن ها در عرصه های دینی و اسلامی سبب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد.

 


استاد حوزه علمیه به جایگاه طلاب و مبلغان اشاره و ابراز کرد: طلاب باید اول به دین شناسی بپردازند، اهل عمل باشند و تمام توان خود را در راستای تبلیغ دین اسلام به کار ببرند.

 


حجت الاسلام برقراری با بیان لوازمات دین شناسی عنوان داشت: تحصیل، تهذیب، تلاش و کوشش و پشتکار در زمینه های تحصیلی و تهذیبی از ضروریات است و طلاب نباید در برابر مشکلاتی که بر سر راه آن ها قرار گرفته است مأیوس شوند از این رو باید مجدانه برای رسالت و اهداف خود تلاش کنند.

 


امام جمعه شهرستان سنقر تبلیغ و ترویج دین اسلام را راه انبیا دانست و بیان داشت: در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) و بعد از ائمه اطهار علیهم السلام، وظیفه تبیین دین اسلام بر دوش طلاب و روحانیان است از این رو طلاب جوان و خوش ذوق می توانند نقش بزرگی در هدایت و ترغیب جوانان و نوجوانان به دین اسلام را داشته باشند.

 


وی با بیان اینکه طلاب جوانی که در مدارس در میان دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی حضور پیدا می کنند نقش مؤثرتری در گرایش این عزیزان به مسائل دینی را دارند گفت: قطعأ به واسطه نزدیکی سنین طلاب با دانش آموزان به راحتی این ارتباط از سوی دانش آموزان با طلاب و روحانیان ایجاد می شود.

 


حجت الاسلام برقراری در پایان تصریح کرد: امید است که طلاب و روحانیان با روحیه جهادی و با توجه به رسالتی که بر دوش دارند و همانطور که لباس انبیاء الهی را بر تن دارند دغدغه های رهبر معظم انقلاب را دنبال کرده و اهداف خود را اجرایی کنند.

 


گفتنی از دوازده طلبه خواهر و برادر که به عنوان مبلغ در مدارس حضور داشتند و به ترویج دین اسلام پرداختند تجلیل و با اهدای هدایایی از زحمات آن ها قدردانی شد./857/202/ب1

ارسال نظرات