۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۳۰۱۸۲۶
کارشناس مسائل مذهبی:

اعتماد به خدا ما را از وعده های دولت های غربی بی نیاز می کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با انتقاد از رفتار برخی از مسؤولان بلند پایه کشور، گفت: برخی از مسؤولان کشور به وعده های دولت های غربی بیشتر از وعده های خداوند اطمینان دارند.
بندگي خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام باقری کارشناس مسائل مذهبی، چهارشنبه شب و در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسکریه، گفت: گریه برای غصب فدک و نپرداختن خمس، دو عمل ضد یکدیگر هستند.

 

وی با بیان یکی از دلایل متعدد عزاداری برای ابا عبدالله الحسین(ع) افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری جلسات عزاداری برای ابا عبدالله الحسین(ع)، تربیت نیروهایی با ایمان برای پذیرایی از وجود مطهر امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام باقری به مفاسدی که در جامعه فراگیر شده است اشاره کرد و گفت: همه مفاسدی که دامن گیر جامعه اسلامی شده است به خاطر بی توجهی به وجود امام عصر(عج) و استفاده ابزاری از وجود اهل بیت(ع) برای رسیدن به زرق و برق دنیا است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه برای برخی از مردم جامعه تأسف خورد و ابراز کرد: برخی از افراد جامعه برای غصب سرزمین فدک که جزء اموال شخصی حضرت زهرا(س) بوده است، گریه می کنند ولی متعجبم که چرا خمس مالشان را که جزء اموال شخصی امام زمان(عج) است به بهانه های مختلف پرداخت نمی کنند.

 

وی با بیان این جمله که شناخت اهل حق و اهل باطل کار ساده ای نیست، بیان کرد: نبرد حق و باطل هنوز هم وجود دارد و باید بدانیم بدترین وضعیت برای کسانی است که با لباس حق در سپاه باطل حضور دارند یعنی منافقان، که این افراد یا جاهل مقصر هستند یا جاهل قاصر، ولی مسأله مهم این است که هر دو گروه جهنمی خواهند شد.

 

حجت الاسلام باقری افزود: طبق روایات معصومین(ع) اکثر نشانه های ظهور به وقوع پیوسته است، پس با گذشت هر چه بیشتر زمان به ظهور امام زمان(عج) نزدیک تر می شویم و باید خودمان را برای پذیرایی از وجود ایشان آماده کنیم.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیه دویست و چهل و نهم سوره بقره که می فرماید«فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ والَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لا طَاقَةَ لَنَا الیَوْمَ بِجَالُوتَ وجُنُودِهِ قَالَ الَذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلاقُوا اللَّهِ کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإذْنِ اللَّهِ واللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ» تصریح کرد: افرادی که در مقابل خواسته های نفسانی خود ایستادگی کرده اند، به یقین در مقابل دشمنان اسلام با صلابت کامل ظاهر شده و پیروز خواهند شد، هر چند از لحاظ تعداد نفرات و امکانات نسبت به دشمن در اقلیت باشند.

 

وی در پایان با انتقاد از رفتار برخی از مسؤولان بلند پایه کشور گفت: اگر مسؤولان کشور ما به اندازه ای که به وعده های دولت آمریکا و دولت های غربی اعتماد دارند، به وعده های خداوند اعتماد داشتند، هرگز در برابر خواسته های آن ها از حقوق مسلم مردم کوتاه نمی آمدند./867/202/ب1

ارسال نظرات