۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۱۸۲۷
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

علما و نخبگان نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: علما و نخبگان با هوشیاری روز افزون خود باید سدی در برابر نفوذ و محقق شدن نقشه‌های دشمنان ایجاد کنند تا عزت اسلام و مسلمانان شود.
دشمن

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بحث نفوذ در بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بارها با عناوین‌ مختلف مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون و تخریب فرهنگی به صورت کلی به مردم و مسؤولان هشدار می‌دادند اما امروز ایشان با هشدار صریح، نفوذ دشمن را بارها به مردم و مسؤولان متذکر می‌شوند.

 

وی افزود: در راستای بیانات رهبری اگر به نحوه زندگی مردم در جامعه توجه کنیم مساله نفوذ دشمن را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شاهد خواهیم بود.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به وظیفه علما و نخبگان دینی در مساله نفوذ دشمن، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید دنیای اسلام باید راه‌های نفوذ دشمنان اسلام را سد کند؛ علما و نخبگان با هوشیاری روز افزون خود باید سدی در برابر نفوذ نقشه‌های دشمنان باشند تا عزت اسلام و مسلمانان حفظ شود.

 

یاوران با اشاره به سخنان رهبری که موضوع اجرای سبک زندگی اسلامی را در جامعه بیان فرمودند، گفت: مساله سبک زندگی اسلامی همچنان به عنوان بحث روز مطرح است و ما با برنامه‌ریزی و اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه می‌توانیم از نفوذ دشمن پیشگیری کرده و در برابر استراتژی او محکم بایستیم.

 

وی افزود: همچنین با اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه بسیاری از مشکلات و درگیری‌های اقتصادی، تربیتی، اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها مرتفع شده و سبب استحکام پایه‌های زندگی مشترک در میان خانواده‌ها می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) اظهار داشت: روحانیان و طلاب امروز وظیفه سنگین و خطیری را به عهده دارند و باید با همه وجود از اسلام و نظام اسلامی پاسداری کنند و همچنین تحت نفوذ انتقادات بیجا، اسراف، تجمل گرایی و چشم و هم‌چشمی قرار نگیرند.

 

وی افزود: سبک زندگی طلاب باید برگرفته از زندگی اهل بیت(ع) و بزرگانی هم‌چون امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد و با ساده زیستی خود دیگران را هم به این مسیر هدایت کنند.

 

یاوران در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌تواند در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه بسیار مثمر ثمر باشد اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که بیشتر از آنی که بخواهند مبلغ ساده زیستی در سطح جامعه باشند در راستای ارائه تجمل گرایی و آخرین مدل‌های روز حرکت و برنامه ریزی می‌کنند./813/302/ب1

ارسال نظرات