۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۰۳۰۶۱
آیت الله علم الهدی:

مراسم اربعین کمک به حرکت حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: حضرت زینب(س) دستور دادند به کربلا بروند تا در ظاهر از دفن ابدان عزیزانشان مطمئن شوند ولی در واقعیت ایشان برای احیای جریان کربلا در روز اربعین به کربلا رفتند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در گردهمایی بزرگ خادمین اربعین حسینی شهرداری مشهد که صبح امروز در مهدیه مشهد برگزار شد، به فرمایش پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: خداوند برای شما در زندگیتان فرصت هایی قرار داده است، از آن فرصت ها و سرمایه ها استفاده کنید که جهشی در مسیر زندگیتان ایجاد می شود و به اوج سعادت می رسید.

 

وی به تشریح فرمایش پیامبر(ص) پرداخت و بیان کرد: زندگی انسان به منزله تونل سیاهی است که در گذر عمر از آن عبور می کند نه آینده آن قابل پیش بینی و نه جوانب آن قابل شناسایی است و گذشته نیز قابل برگشت نیست باید از آن جریان که دارای محدودیت در امکانات، استعداد و توانایی است عبور کرد. همچنین وقتی گذشته مان را ارزیابی می کنیم تمام وقت و انرژی را صرف تامین احتیاجات خانواده کرده ایم، این موقعیت به دست آمده را مغتنم شمرده و ایامی را برای عزیزان خدا و سیدالشهدا(ع) و خدمت گذاری زائران و مهمانان امام حسین(ع) صرف کنید، برای رضای خدا و این که توشه ای برای آخرت خود فراهم آورید.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: خیلی ها در خیلی از ایام و با امکانات خوب به زیارت امام حسین(ع) می روند ولی شما که می خواهید به زوار امام حسین(ع) رسیدگی کنید و مهماندار امام باشید و مردم از اقصی نقاط دنیا به این مکان مقدس می آیند زیارت و اجر شما خاص خواهد بود.

 

وی به زمزمه های مغرضان و نااهلان اشاره و اظهار کرد: زمزمه هایی به گوش رسیده مبنی بر این که مدیریت شهرداری شهری برای مردم این شهر و جمعیت است و مسأله زیارت، پاکبانی و صرف انرژی و امکانات در مسیر خارج از شهر و دور از مردم این شهر چه مناسبتی دارد؟

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: بعضی ها می خواهند این جریان ارزشی را زیر سؤال ببرند برای سوء استفاده و فرصت یابی سیاسی تا به ارزش های اسلامی خدشه وارد کنند و بعضی ها نیز کوته فکرند و نمی توانند اوج عظمت معنوی را درک کنند.

 

وی گفت: مشهد شهر امام رضا (ع) است و ایشان صاحب حق هستند و به خاطر وجود ایشان است که اینجا به شهر تبدیل شد و توجه مردم دنیا را به خود جلب کرده است پس امکانات متعلق به امام رضا (ع) است تا برای جدشان انجام دهند.

 


امام جمعه مشهد اعتراض کنندگان را بخیل دانست و خاطرنشان کرد: آنان نسبت به امکانات امام رضا (ع) بخل می ورزند. امام رضا (ع) اقامه گر یاد سیدالشهدا (ع) بودند و از نفوذشان استفاده کردند تا مردم کربلایی و حسینی شوند.


 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زیارت اربعین با تمام زیارات امام حسین (ع) متفاوت است بیان کرد: زیارت مخصوص امام حسین (ع) در نیمه شعبان، اول ماه رجب، نیمه ماه رجب، شب های قدر و هر شب جمعه بسیار تأکید شده است ولی هیچ کدام به زیارت اربعین نمی رسد چون مؤسس آن خواهر گرامیشان حضرت زینب (س) است.

 

وی در ادامه افزود: حضرت زینب (س) دستور دادند به کربلا بروند تا در ظاهر از دفن ابدان عزیزانشان مطمئن شوند ولی در واقعیت ایشان برای احیای جریان کربلا در روز اربعین به کربلا رفتند.

 

آیت الله علم الهدی گفت: شما عزیزان پای در مسیری گذاشتید که کاروان اهل بیت (ع) در این مسیر قدم گذاشتند و از امروز در حقیقت بدرقه کننده شما حضرت رقیه (س) خواهند بود. این برکت برخاسته از عشق به اهل بیت (ع) است.

 

حماسه اربعین نماد اقتدار رهبری دینی و رهبری ایران اسلامی است

مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم، گفت: مراسم اربعین عشق مسلمانان را به امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) هرسال نو به نو می کند و همزبانی و همدلی در جهان اسلام به وجود می آورد.

 

وی مراسم اربعین را بعد از زیارت خانه خدا بزرگترین حماسه خواند و اظهار کرد: مسلمانان از اقصی نقاط جهان به منظور عتبه بوسی و ابلاغ ارادت و عشقشان به ائمه (ع) به کربلا می آیند که این یک انسجام و مجاهدت بین المللی است و نماد اقتدار رهبری دینی و رهبری ایران اسلامی است که به رخ جهانیان خواهد کشید.

 

مرتضوی مراسم اربعین را دستاوردی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان از جای جای دنیا به منظور دفاع از حرم حضرت زینب (س) حرکت می کنند و عراقی ها برای دفاع از خاکشان جانشان را می دهند که این بخشی از دستاورد حماسه اربعین است.

 

وی افزود: امسال خراسان رضوی به منظور کمک به این حماسه بزرگ اقداماتی انجام خواهد داد و استانداری قبول کرده است تا شهرداری مشهد بضاعت اندکی را در طبق اخلاص گذاشته تا به هم میهمانان و همشهریان خدمت رسانی کند.

 

شهردار مشهد اظهار کرد: خدمات شهرداری در دو حوزه با پوشش 7 درصد است. حوزه های حمل و نقل و خدمات شهری و با مشارکت مردم است. اعزام شدگان بخشی از بدنه اجتماعی هستند که داوطلبانه این خدمت را قبول کرده اند.

 

وی به تشریح برنامه خدمت رسانی مراسم اربعین پرداخت و گفت: 400 نفر در حوزه خدمات شهری و 300 تا 400 نفر در حوزه حمل و نقل و عده ای نیز به عنوان تدارکات و پشتیبانی در نظر گرفته شده اند. 150 دستگاه اتوبوس اعزام خواهد شد که هزینه های شهرداری کمتر از یک میلیارد برآورد شده است.

 

مرتضوی تأکید کرد: زیارت شما متفاوت است و شما نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هستید و باید شأن جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشید./861/201/ب1

ارسال نظرات