۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۳۰۶۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دانشجویان مدافعان ولایت و سنگربانان علم و عدالت هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان دانشجویان را مدافعان ولایت و سنگربانان علم و عدالت دانست و گفت: دانشجویان در نشریات دانشجویی با جنگ نرم مقابله می کنند.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور لرستان، گفت: قلم و بیان از نعمت های بزرگ الهی است.


وی استان لرستان را سرزمین قلم، قسم و بیان عنوان کرد و افزود: این استان سرزمین عالمان دینی است و در لرستان مرکب سیاه و سرخ آمیخته شده است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: استان لرستان پرچمدار علم و شهادت بوده است، در طول تاریخ، در عرصه نبرد رو در رو با دشمن غیور مردانه جنگید است، در عرصه فرهنگی نیز عالمان، محققان و پژوهشگران این دیدار از پیشتازان بوده و در عرصه های جهانی نقش آفریده اند.


وی در ادامه قلم و بیان را هدیه ای برای دعوت به حق دانست و اظهار داشت: بیان و قلم موجب امتیاز و برتر انسان نسبت به دیگر موجودات است.


نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: خداوند بیان و قلم را در اختیار انسان قرار داده که بتواند به سوی تعالی و پیشرفت و بندگی الهی قدم بردارد.


صاحبان قلم و بیان حرمت قلم را نگه دارند
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که در قرآن به اهمیت و جایگاه والای قلم اشاره شده است، تأکید کرد: صاحبان قلم و بیان باید حرمت قلم را نگه دارند.


وی در ادامه با اشاره به این که جایگاه قلم و بیان در مراکز دانشگاهی، علمی و حوزوی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: رسانه ها و دانشگاه با قلم و بیان در جامعه نقش آفرینی می کنند.


نشریات دانشجویی آرمان گرا و دغدغه مند هستند
امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این که نشریات دانشجویی باید از استعدادها و خلاقیت های ویژه ای برخوردار باشند، گفت: نشریات دانشجویی آرمان گرا و دغدغه مند هستند و دانشجویان باید در یک فضای صمیمی با اشتیاق، عشق و انگیزه در این عرصه فعالیت کنند.


وی نشریات دانشجویی را میدانی برای بروز خلاقیت و ابتکارات دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: نشریات دانشجویی زنده و پویا، تیری بر قلب دشمنان هستند.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: نشریات دانشجویی نشان دهنده انگیزه قوی دانشجویان هستند که با عشق، علاقه و اعتماد به نفس قلم در دست، در نشریات دانشجویی تبلور یافتند.


وی با اشاره به این که نشریات دانشجویی از صراحت برخوردار هستند، افزود: نشریات دانشجویی باید اصولی داشته باشند و دانشجویان در این نشریات حرف های خود را رک بیان کنند.


نماینده ولی فقیه در لرستان با یادآوری این که دشمنان با هجمه های فرهنگی، اندیشه ها و افکار مردم جامعه به ویژه جوانان را مورد هجوم قرار می دهند، اظهار داشت: دشمن می خواهد هویت فرهنگی ما را بگیرد.


نشریات دانشجویی، نشریاتی ولایی و ارزشی هستند
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نشریات دانشجویی را نردبان ترقی و میدانی برای توانستن بیان کرد و ادامه داد: نشریات دانشجویی، نشریاتی ولایی و ارزشی هستند و باید افزایش کمی نشریات مورد توجه قرار گیرد.


وی با تأکید بر این که امروز باید بپذیریم که در شرایط جنگ نرم قرار داریم و باید همه کارهای ما در جهت مقابله با جنگ نرم باشد، افزود: هر نشریه دانشجویی باید سدی در برابر دسیسه های دشمن باشد.


امام جمعه خرم آباد بیان داشت: دقت در نگارش، صداقت در نقل مطالب، انصاف در نقد و اعتلا بخشی به نشریات دانشجویی، باید مورد توجه فعالان عرصه نشریات دانشجویی قرار گیرد.


وی با بیان این که  دانشجویان مدافعان ولایت و سنگربانان علم و عدالت هستند، افزود: این قشر در نشریات دانشجویی و ولایی از سنگر ولایت دفاع و با جنگ نرم مقابله می کنند که کاری بسیار ارزشمند است./9459/201/ب1

ارسال نظرات